شاخص‌های توسعه‌ای با ورود نهادهای انقلابی باید افزایش یابد


شاخص‌های توسعه‌ای با ورود نهادهای انقلابی باید افزایش یابد

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: سطح محرومیت در عرصه‌های مختلف در استان پهناور خراسان جنوبی بالاست و باید در برنامه‌های چندساله شاخص‌های توسعه‌ای را با مشارکت و ورود نهادهای انقلابی افزایش دهیم.

علیرضا عباس‌زاده، سه‌شنبه شب 28 دی در نشست شکرانه گروه‌های جهادی همکار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی که با حضور معاون اجتماعی ستاد اجرایی کشور در محل استانداری برگزار شد، افزود: خراسان جنوبی علیرغم ظرفیت‌های بالایی که در بخش‌های مختلف دارد اما از استان‌های کم‌برخوردار کشور محسوب می‌شود و مردم منطقه از یک محرومیت مزمن رنج می‌برند که در شان آنان نیست و باید بیش از این به مردم این خطه توجه و رسیدگی شود.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در شاخص‌‎های مختلف توسعه‌ای در رتبه‌های آخر کشور قرار دارد گفت: این استان از نظر سطح درآمد، میزان نیازمندی اساسی و معیشتی، شاخص‌های عمومی، اقتصادی و توسعه عمرانی و زیرساخت‌ها با وجود همه ظرفیت‌های غنی در رتبه‌های آخر کشور قرار دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: اگر در بیانیه گام دوم انقلاب به این نتیجه رسیدیم که باید جبران بعضی نارسایی‌ها و کاستی‌ها را داشته باشیم، خراسان جنوبی از جمله استان‌هایی است که نیازمند توجه ویژه است و باید یکی از اولویت‌های اصلی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در زمینه محرومیت زدایی، خراسان جنوبی باشد.

وی افزود: بی‌توجهی به خراسان جنوبی طی زمان‌های گذشته باید جبران شود چرا که سال‌های گذشته منابع به خوبی در سطح استان توزیع نشده و امکان دسترسی مردم به امکانات بسیار پایین است.

عباس‌زاده اظهار کرد: در خراسان جنوبی ظرفیت‌های بالایی در عرصه کشاورزی، صنعتی و معدنی داریم ولی سرمایه‌گذاران با توجه به شرایط اقلیمی، دوری از مرکز و مناسب نبودن زیرساخت‌ها، رغبتی به سرمایه‌گذاری در این استان ندارند.

وی گفت: اگر شرکت‌های زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، شستا و سایر شرکت‌های دولتی برای سرمایه‌گذاری در استان ورود پیدا کنند و چند طرح بزرگ سرمایه‌گذاری را شروع کنند، سایر سرمایه‌گذاران هم رغبت بیشتری برای حضور در استان خواهند داشت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری از خراسان جنوبی به عنوان بهشت معادن نام برد و افزود: باید زیرساخت‌ها برای حضور سرمایه‌گذاران آماده شود و اگر بتوانیم از ظرفیت‌های شرکت‌های زیرمجموعه ستاد اجرایی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استفاده کنیم، می‌توانیم استان را در ابعاد مختلف توسعه‌ای جلو ببریم.

وی بیان کرد: درخواست ما این است که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در زمینه معادن خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری کند و این دستور صریح مقام معظم رهبری است که معادن منطقه جنوب خراسان را احیا کنید.

عباس‌زاده گفت: لازم است نهادهای انقلابی از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد برکت و آستان قدس رضوی در راستای افزایش تولید ملی و اشتغالزایی به موضوع فرآوری محصولات ورود کنند تا ضمن کاهش وابستگی کشور به منابع نفتی، زمینه اشتغال و توسعه خراسان جنوبی و در نهایت ماندگاری جمعیت در روستاهای استان افزایش یابد.

وی افزود: ستاد اجرایی و نهادهای انقلابی دیگر از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مستضعفان، مجموعه‌های ارزشی و درخشان هستند که اسم‌شان مزین به نام بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی است و انتساب این حوزه به دفتر مقام معظم رهبری افتخار بسیار بزرگی برای کارکنان این مجموعه‌ها به حساب می‌آید، از طرفی وظایف دوستانی که در این نهادهای انقلابی در حال خدمتگزاری هستند را افزایش می‌دهد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: همه ما الان به این نتیجه رسیدیم که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در یک گام ویژه و رو به جلو رسالت اجتماعی خود را در چند سال اخیر علنی کرده و بعد از سیل ویرانگر استان‌های مازندان و گلستان بود که این مجموعه ارزشی به‌صورت ویژه وارد عرصه فعالیت‌های اجتماعی شد و با مدل جدید کار جهادی و انقلابی را با حضور نیروهای مومن و انقلابی شروع کرد.

وی در این نشست پیشنهاد کرد که کارگروه ویژه‌ برای تعیین نوع و مصادیق ورود ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی و معدنی به‌منظور دستیابی به اهداف توسعه‌ای استان تشکیل شود.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شامگاه سه‌شنبه وارد بیرجند شد و حضور در جمع فعالان گروه‌های جهادی، بازدید از پروژه‌های مربوط به زنجیره طرح هاب شتر، افتتاح رسمی طرح هاب شتر و انعقاد چند تفاهم‌نامه با استانداری از برنامه‌های "علی عسکری" در سفر به خراسان جنوبی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید