آینده‌ای امیدوارکننده در انتظار فلسطین است


آینده‌ای امیدوارکننده در انتظار فلسطین است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: مجموع شرایط نشان‌دهنده این است که اسرائیل روز به روز در حال افول و سقوط است و فلسطین هر روز بیشتر رو به اوج و پیشرفت دارد و آینده‌ای روشن و امیدوارکننده در انتظارش است.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه روز غزه، روز حماسه‌آفرینی مردم بی‌دفاع ساکن در این شهر در برابر تجاوزهای رژیم صهیونیستی است، اظهار کرد: مردم غزه با الگوبرداری از مقاومت ملت ایران توانستند ارتش تماما مسلح صهیونیست‌ها را شکست دهند و آن را وادار به عقب‌نشینی کنند و نشان دادند که فرهنگ مقاومت نسبت به سازش با صهیونیست‌ها برتری دارد.

وی افزود: مردم غزه با مقاومت و عدم سازش خود آینده جدیدی را در افق مبارزات ملت فلسطین پدید آوردند و این کار آن‌ها باعث شد اسرائیل تصور نکند که می‌تواند بر یک ملت مقاوم و معتقد به باورهای اسلامی سلطه پیدا کند و با اعمال فشار و زور، توازن قوا را به نفع خود شکل دهد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی بیان کرد: مردم غزه با مقاومتی که ۱۳ سال پیش در چنین روزهایی در جنگ ۲۲ روزه از خود نشان دادند، این پیام را به دنیا رساندند که اگر صهیونیست‌ها مجددا بخواهند به سرزمین آن‌ها تجاوز کنند، با شلیک موشک‌های متعدد و پهپادهای پیشرفته روبه‌رو خواهند شد و از این پس ملت فلسطین به کسی اجازه ناامن‌سازی غزه را نمی‌دهد.

ترقی تاکید کرد: بزرگداشت روز غزه بزرگداشت مقاومت ملت فلسطین است و شکست شیوه‌های سازش و اقدامات عادی‌سازی روابط با اسرائیل را یادآوری می‌کند. امیدواریم این روحیه‌ای که در ملت فلسطین و خصوصا در نوار غزه به وجود آمده و در کرانه باختری هم در حال شکل‌گیری است، عمق بیشتری پیدا کند و بتواند ملت فلسطین را یکپارچه علیه صهیونیست‌ها بسیج کند تا این مردم بتوانند رژیم جعلی و اشغالگر صهیونیستی را از این منطقه فراری دهند.

وی با بیان اینکه ملت فلسطین مبارزه خود را از انتفاضه و مبارزه با سنگ شروع کردند، گفت: اما امروز سنگ آن‌ها تبدیل به موشک و پهپادهای پیشرفته‌ای شده که می‌تواند به راحتی تمام اسرائیل را شخم بزند. ملت فلسطین مردمی با اختلافات گسترده بودند که توانایی اداره خود را هم نداشتند اما امروز دولتی که در فلسطین روی کار است، تمام مسائل مردم را مدیریت می‌کند و علی‌رغم وجود مشکلاتی نظیر تحریم‌ها و محاصره‌ اقتصادی توانسته است روز به روز زمینه‌ پیشرفت توان دفاعی و اقتصادی ملت فلسطین را گسترش دهد.

این فعال سیاسی اصولگرا اضافه کرد: در مقابل اسرائیل که آرمان تصرف نیل تا فرات را داشت، امروز مجبور است دور خودش دیوار بلندی بکشد تا خود را از حملات فلسطینی‌ها حفظ کند. در عرصه بین‌المللی نیز اسرائیل تقریبا در تمام مجامع محکوم است و در سازمان ملل ده‌ها قطعنامه علیه‌ آن صادر شده و در شرایطی قرار دارد که حتی آمریکا هم حاضر به پرداخت هزینه‌های بیشتر برای حفظ حیات آن نیست.

ترقی ادامه داد: رژیم صهیونیستی هم در عرصه سیاست خارجی و هم در عرصه سیاست داخلی روز به روز با چالش‌های متعددی روبه‌رو می‌شود که این چالش‌ها زمینه اضمحلال و نابودی آن را فراهم کرده است. تحلیلگرانی که وضعیت اسرائیل را از نزدیک بررسی می‌کنند، بیان می‌کنند که امروز توان دفاعی صهیونیست‌ها قادر به مقاومت در برابر موشک‌های حزب‌الله و حماس نیست. داخل اسرائیل نیز مردم و یهودی‌های دین‌دار از عملکرد رژیم صهیونیستی ناراضی‌اند و این رژیم از درون نیز با مشکلات متعددی روبه‌رو است، تا جایی که مجبور شد نخست‌وزیر فاسد خود، بنیامین نتانیاهو، را کنار بگذارد و فرد دیگری را جایگزین او کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت