تداوم فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط هرمزگان/دمای کمینه کاهش می‌یابد


تداوم فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط هرمزگان/دمای کمینه کاهش می‌یابد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان هرمزگان با اشاره به اینکه طی امروز در نقاطی از استان ادامه فعالیت سامانه بارشی مورد انتظار است، اظهار کرد: با توجه به حرکت کند این سامانه علاوه بر مناطق شرقی، در سایر نقاط استان نیز فعالیت این سامانه بارشی با شدت کمتر پیش بینی می شود.

مرضیه سی سی پور در گفت و گو با ایسنا، در خصوص پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمائی هرمزگان، افزود: تا ساعات ظهر روز جاری، ادامه ی فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: طی امروز در نقاطی از استان هرمزگان ادامه فعالیت سامانه بارشی مورد انتظار است، با توجه به حرکت کند این سامانه علاوه بر مناطق شرقی، در سایر نقاط استان نیز فعالیت این سامانه ی بارشی با شدت کمتر پیش بینی می شود.

سی سی پور با اشاره به اینکه به تدریج، طی ساعات بعدازظهر از تاثیرات فعالیت این سامانه در استان هرمزگان کاسته خواهد شد، عنوان کرد: همچنان توصیه می شود با توجه به شرایط ذکر شده، از قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی و صعود به مناطق مرتفع خودداری گردد.

وی اضافه کرد: دریا، به ویژه، خلیج فارس، از ساعات ظهر با افزایش سرعت وزش بادهای شمال غربی نسبتا مواج خواهد شد و طی روز پنجشنبه نیز با تداوم وزش بادهای شدید شمال غربی در کلیه مناطق، دریا مواج خواهد بود.

سی سی پور با بیان اینکه به لحاظ دمایی، به تدریج از امشب تا اوایل هفته آینده در غالب نقاط استان، به ویژه مناطق شمالی، کاهش محسوس دمای کمینه مورد انتظار است، خاطرنشان کرد: بنابراین توصیه می شود با توجه به افت دما، اقدامات لازم جهت محافظت از محصولات کشاورزی صورت پذیرد.

وی بیان کرد: از بعدازظهر روز پنجشنبه و طی روز جمعه (یکم بهمن ماه) وزش باد شمال غربی در کلیه ی مناطق دریایی به شکل قابل ملاحظه ای تشدید خواهد گردید، که سبب طوفانی شدن دریا خواهد شد و علاوه بر ناایمن شدن تردد های دریایی،احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی و بندری نیز وجود خواهد داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان هرمزگان در پایان گفت: بنا براین، توصیه ی اکید می گردد با توجه این شرایط پیش رو، تمهیدات ویژه در کلیه ی بنادر و اسکله های استان صورت پذیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی لادن طباطبایی از دختر زیبا و جوانش / چقدر زود بزرگ شد+ عکس و بیوگرافی