تله‌گذاری پشه آئدس در روستاهای سیل زده میناب/تسریع در کلرزنی آب آشامیدنی


تله‌گذاری پشه آئدس در روستاهای سیل زده میناب/تسریع در کلرزنی آب آشامیدنی

نماینده وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی از مناطق سیل زده شهرستان میناب بازدید و روند اقدامات بهداشتی و درمانی را رصد کرد.

محرم مافی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص بازدیدش از مناطق سیل زده میناب، از اقدمات پیشگیرانه واحد بیماری های شبکه بهداشت و درمان میناب تشکر و قدردانی کرد و افزود: آب به عنوان مخرن بیماری به دلیل نگهداری ویبریو کلرا برای مدت طولانی هم محسوب می‌شود که مراکز و بهورزان باید به این نکته توجه کنند.

مسئول التور وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی تصریح کرد: به منظور بررسی عملکرد واحد بیماری‌ها و همچنین اقدامات پیشگیرانه در مناطق سیل زده، از نزدیک مناطق سیل زده میناب را مورد برررسی و پایش قرار دادیم.

وی ادامه داد: پس از پایش روستاهای تمبک و مازغ و اقدمات انجام شده در خصوص بیماریابی‌هایی مثل اسهال کودکان، سرماخوردگی و همچنین تله‌گذاری در خصوص پشه آئدس در روستاهای مذکور و اقدمات ضربتی در خصوص جابجایی واکسن‌ها در خانه بهداشت های دچار آسیب از سیل انجام شده است.

مافی خاطرنشان کرد: در خصوص ایجاد کمپ های مناطق سیل زده در روستاهای حکمی و دهو، واحد بیماری‌ها ضمن آموزش به خانواده ها در رعایت موارد بهداشتی، نمونه گیری و کلر زنی آب آشامیدنی انجام شد.

مسئول التور وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی در پایان بیان کرد: با مثبت ارزیابی کردن اقدامات انجام شده، در جهت رفع موانع موجود راهکارهای لازم نیز بیان شد و امیدوارم بدون مشکل این موضوع به سرانجام برسد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403