رودان رکورددار بارندگی در هرمزگان/خطر سرمازدگی و خسارت به محصولات کشاورزی


رودان رکورددار بارندگی در هرمزگان/خطر سرمازدگی و خسارت به محصولات کشاورزی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان درباره خطر سرمازدگی و خسارت به محصولات کشاورزی با توجه به کاهش محسوس دما در اواخر هفته جاری هشدار داد.

مهرداد حسن زاده صبح امروز (۲۹ دی ماه) در تشریح این خبر با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی کشاورزی از سوی اداره کل هواشناسی افزود: خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی برای روزهای آینده، نشان دهنده خروج سامانه بارشی و کاهش محسوس دما در استان است.

وی افزود: زمان فعالیت این سامانه از روز چهارشنبه هفته جاری تا روز یکشنبه هفته آینده است و کاهش محسوس دمای کمینه بین ۴ تا ۱۰ درجه سلسیوس را در سطح استان به ویژه در مناطق مرتفع به همراه خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، سرمازدگی و خسارت به محصولات کشاورزی را از مخاطرات این سامانه دانست و عنوان کرد: کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها با توجه به کاهش محسوس دما و همچنین صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی با توجه سرمای شبانه مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در پایان عنوان کرد: در پنج روز گذشته شهرستان رودان با بیش از ۲۱۶ میلیمتر بارندگی رکورددار بارش باران در استان بوده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ omîd resûlpûr saqî derwêşan ساقی درویشان امید رسول پور