سیاوش؛ قهرمان سیل کنارک هلال‌احمری شد


سیاوش؛ قهرمان سیل کنارک هلال‌احمری شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان از عضویت سیاوش سراوانی در جمعیت هلال احمر به‌عنوان عضو جوان داوطلب خبر داد و گفت: سیاوش نوجوان 9 ساله کنارکی از اولین ساعات وقوع سیل در شهرستان کنارک در کنار پدرش به کمک مردم این شهر شتافت و در تخلیه آب منازل شهروندان کمک می کرد که این کار نشانه روحیه نوعدوستی این نوجوان است.

علیرضا میربهاءالدین در گفت وگو با ایسنا افزود: در کنار گروه‌های جهادی و مردمی که به کمک سیل زدگان کنارک شنافتند سیاوش ۹ ساله نیز به همراه پدرش به مناطقی که دچار آبگرفتگی شده بودند می رفت و در تخلیه آب منازل همکاری می کرد که در این مدت خانه های زیادی را از سیل نجات داد.

میر بهاءالدین ادامه داد: با توجه به اینکه فعالیت های جمعیت هلال احمر براساس فرهنگ بشردوستی و کمک رسانی پایه گذاری شده است، تصمیم گرفته شد تا از اقدامات این مرد جوان تقدیر کرده و با عضویت او در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر نسبت به افزایش انگیزه و روحیه‌اش در امر کمک رسانی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در راستای قدردانی از زحمات سیاوش؛ این قهرمان کوچک، مراسمی با حضور رئیس شعبه کنارک ، امدادگران، داوطلبان و اعضای جوان برگزار کرده و از او قدردانی شد، حالا سیاوش به همراه سایر اعضای خانواده خود به جمع خانواده بزرگ جمعیت هلال احمر پیوسته اند .

سیاوش سراوانی پس از عضویت داوطلبانه‌اش در هلال‌احمر، درباره اقدام خداپسندانه‌اش در سیل گفت: مشاهده منازلی که دچار آبگرفتگی شده بودند، ناراحتم می کرد به همین دلیل با مشورت و همفکری پدرم تصمیم گرفتم با پس اندازی که داشتم یک پمپ کف کش بخرم و به تخلیه آب منازل آسیب دیده کمک کنم.

سیاوش از اینکه عضو هلال احمر شده خوشحال است و می گوید: از حالا به بعد تمام توانم را به‌کار می برم تا بتوانم به مردم و همنوعانم کمک کنم، من به اندازه خودم به رفع مشکلات مردم کمک خواهم کرد و از اینکه توانستم مشکل اصلی چند خانه را رفع کنم بسیار خوشحال هستم.

و اما؛ تلاش این بزرگمرد کوچک برای کمک به مردم سرزمینش ثابت کرد که نیک‌اندیشی و معرفت آدم‌ها، فارغ از میزان تحصیلات و سن و سال آن‌ها است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن