خدمت رسانی گروه جهادی کانون علویون به سیل زدگان استان هرمزگان


  خدمت رسانی گروه جهادی کانون علویون به سیل زدگان استان هرمزگان

کانون«علویون» دهبارز شهرستان رودان از کانون های مساجد فعال هرمزگان است که در بحث جهادی و خدمت رسانی به محرومین همواره پیشتاز بوده است این کانون در سیل چند روز اخیر این استان در بحث اسکان و حمایت معیشتی از سیل زدگان فعالیت های گسترده ای انجام می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «علویون» دهبارز شهرستان رودان در فاصله۸۰ کیلومتری شهر بندرعباس واقع است. این کانون فرهنگی هنری در سال 1390 با مجوز رسمی ستاد فهمای هرمزگان در مسجد جامع شهر دهبارز شهرستان رودان تاسیس شد و از کانون‌های پیشگام در بحث اردویی و جهادی است.

کانون «علویون» دهبارز شهرستان رودان در طول 10 سال فعالیت خود توانسته بیش از 2500 نوجوان و جوان را جذب برنامه های مسجد نماید و در حال حاضر که مردم استان هرمزگان باسیل مواجه شده اند، به همت اعضای کانون در بحث کمک رسانی به سیل زدگان روستای قلعه دهبارز ورود داشته است.

«مهدی نایبی»؛ در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های جهادی اعضای کانون «علویون» دهبارز به سیل زدگان اهالی روستای قلعه شهرستان رودان استان هرمزگان گفت: با توجه به سیل چند روز اخیر در استان هرمزگان و تخریب و آسیب دیدن منازل بسیاری از اهالی روستای قلعه،گروه جهادی کانون علویون و بسیج مسجد جامع شهر دهبارز که متشکل از 20 نفر از اعضای این کانون هستند از روز همان روز اول به کمک سیل زدگان شتافتند.

اسکان 15 خانواده این روستا

مدیر کانون فرهنگی هنری علویون مسجد جامع شهر دهبارز شهرستان رودان استان هرمزگان بیان کرد: یک مدرسه را برای اسکان 15 خانواده این روستا اختصاص دادیم و برای بازسازی، تعمیر و گل روبی منازل آنها وارد عمل شدیم، همچنین با مشارکت خیرین بسته های معیشتی،پتو و لباس و امکانات گرمایشی برای آنها تهیه و در اختیارشان قرار دادیم.

نایبی با اشاره به اینکه این کانون 60 خانواده نیازمند را تحت پوشش دارد، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تهیه بسته های معیشتی و توزیع آن بین خانواده های نیازمند و متضرران اقتصادی به صورت ماهیانه انجام می شود، تا بخشی از مشکلات آنها در شرایط کرونا برطرف شود.

خدمات گروه جهادی کانون علویون

وی به دیگر خدمات گروه جهادی کانون علویون اشاره و تصریح کرد: ساخت سرپناه، حمام، سرویس بهداشتی، کمک به ایتام، ضدعفونی،پاکسازی معابر، خیابان ها و نظافت منازل محرومین، شرکت اعضای کانون در واکسیناسیون عمومی و غربالگری از بیماران در دوران کرونا بخش دیگری از فعالیت های گروه جهادی این کانون است.

مدیر کانون فرهنگی هنری علویون مسجد جامع شهر دهبارز شهرستان رودان استان هرمزگان با اشاره به برنامه های فرهنگی،ورزشی و قرآنی این کانون گفت: با همکاری مدارس محله تلاش کردیم که با برگزاری دوره های آموزش نماز در منزل،ایجاد اتاق بازی کودکان، مسابقات فرهنگی،مکبری زمینه رونق حضور نوجوانان و جوانان در مسجد را فراهم کنیم و با برنامه ریزی و تلاش برای استعدادیابی بچه های مسجد، دو نفر از اعضای این کانون شاعر و یکی دیگر از اعضا در حوزه ابداعات و اختراعات موفق به کسب رتبه در مسابقات رباتیک دانش آموزی شد.

ایجاد بازارچه های محلی

وی مسابقه صحیفه خوانی در بستر فضای مجازی،طرح ملی سه شنبه های تکریم، در جهت تجلیل و تکریم از خانواده ها شهدا و ایثارگران و افراد شاخص و ممتاز مسجدی، اجرای طرح راهکار و طرح «مقاومت»،برگزاری مسابقه مدهامتان و سرود را بخش دیگری از برنامه های این کانون نام برد و تصریح کرد: یکی از برنامه های کانون برگزاری دوره های طب سنتی برای اهالی محله است که در همین راستا یکی از اعضای این کانون اقدام به تهیه و تولید نرم افزار شفا در زمینه گیاهان دارویی نموده است که برای اهالی روستا بسیار کاربردی بوده است.

نایبی از ایجاد بازارچه های محلی به منظور ایجاد کار آفرینی و اشتغال زایی برای خانواده های محروم خبر داد و خاطر نشان کرد: در این بازارچه با تولید غذاهای سنتی و محصولات بومی این استان توانستیم برای 15 نفر ایجاد اشتغال کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری علویون مسجد جامع شهر دهبارز شهرستان رودان استان هرمزگان تلاش برای رفع آسیب های اجتماعی را یکی از برنامه های این کانون نام برد و گفت: با همکاری مدارس در محورهای «مهدویت»، «اخلاقی و تربیتی»،«قرآنی» و «مصباح الهدی» دوره آموزشی برگزار می شود.همچنین پویش «نذر کتاب» در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی یکی دیگر از طرح هایی است که به همت کانون علویون در شهر دهبارز شهرستان رودان با استقبال گسترده نوجوانان و جوانانن اجرا می شود.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس