حوادث اصفهان 2 کشته و هشت مصدوم داشت


حوادث  اصفهان 2 کشته  و هشت مصدوم داشت

اصفهان- ایرنا- حوادث شبانه روز گذشته در اصفهان شامل سقوط از کوه و افتادن در چاه به همراه مسمومیت با گاز منوکسید کربن، در مجموع 2 کشته و هشت مصدوم برجا گذاشت.

سقوط مرد ۵۰ ساله از کوه صفه

یک مرد حدود ۵۰ ساله عصر سه‌شنبه گذشته براثر سقوط از کوه صفه شهر اصفهان جان خود را از دست داد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: حادثه سقوط مرد میانسال با حدود ۵۰ سال سن ساعت ۱۶ و ۲۸ دقیقه روز گذشته توسط کوهپیمایان در دره بارانی واقع در غرب کوه صفه به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اعلام شد و تیم نجات از ارتفاع و کوهستان ایستگاه شماره ۱۲ و ۳ به محل اعزام شدند.
سرآتشیار فرهاد کاوه آهنگران افزود: فرد حادثه دیده قبل از رسیدن آتش‌نشانان به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده بود و جسد وی توسط تیم اعزامی به پائین کوه منتقل شد.
وی به شهروندان توصیه کرد موارد ایمنی مرتبط با کوهنوردی و کوهپیمایی در کوه را رعایت کنند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: عدم آشنایی به فنون کوهنوردی، نداشتن تجربه و تجهیزات لازم، صعود از مسیرهای صعب العبور و عبور ممنوع، انتخاب زمان نامناسب برای صعود، شرایط جوی ناپایدار و انجام رفتارهای پرخطر می‌تواند عامل اصلی اینگونه سقوط‌ها باشد.
وی تاکید کرد: بیان علت، زمان دقیق و چگونگی این حادثه به عهده عوامل انتظامی و قضایی است.
۲۷ فروردین امسال نیز جوانی ۲۷ ساله بر اثر سقوط از ارتفاعات کوه صفه این شهر و به دلیل شدت جراحت های وارده جان خود را از دست داد.
کوه صُفه با ارتفاع ۲ هزار و ۲۵۷ متر در جنوب این کلانشهر یکی از تفرُجگاه‌های اصلی مردم اصفهان است اما در چند سال گذشته بدلیل رعایت نکردن موارد ایمنی کوهنوردی، میزان بروز حوادث بخصوص سقوط افزایش یافته است.

جسد خانم ۵۱ ساله از چاه ۲۵ متری در خیابان خادمی اصفهان خارج شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان همچنین درباره خارج کردن جسد زن ۵۱ ساله از چاه ۲۵ متری واقع در منزلی در خیابان آیت الله خادمی اصفهان گفت: این حادثه ساعت ۲۱ و ۸ دقیقه شب گذشته به آتش نشانی اعلام و نیروهای امدادی ایستگاه‌ ۱۶ و خودروی نجات از ایستگاه ۶ اعزام و جسد پس از ۴ و نیم ساعت تلاش نیروهای آتش نشانی از چاه خارج شد.

وی تصریح کرد: به گفته عوامل اورژانس، از فوت این خانم چند روزی گذشته بود و محل و جسد تحویل عوامل اداره آگاهی شد.

در ۲۴ ساعت اخیر هشت نفر در اصفهان با منوکسیدکربن مسموم شدند

سخنگوی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت اخیر هشت نفر براثر استنشاق گاز منوکسیدکربن در استان دچار مسمومیت تنفسی شدند گفت: ساعت چهار بامداد امروز سه زن۲۰، ۳۰ و ۳۱ ساله در خیابان مشتاق دوم اصفهان به دلیل اختلال در عملکرد پکیج دچار مسمومیت با منوکسیدکربن شدند.

عباس عابدی افزود: این افراد پس از دریافت خدمات اولیه درمانی به بیمارستان الزهرا (س) منتقل شدند.

وی ادامه داد: ساعت ۱۰ و ۶ دقیقه صبح روز گذشته نیز یک زن ۴۱ ساله در شهر دامنه از توابع داران به دلیل نشت منوکسیدکربن از دودکش بخاری مسموم و توسط آمبولانس به بیمارستان شهید رجایی داران منتقل شد.

داران در غرب استان اصفهان قرار دارد.

سخنگوی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: ساعت ۸ و ۶ دقیقه صبح دیروز نیز سه نفر شامل مرد ۷۸ ساله، خانم ۴۳ ساله و کودک ۱۰ ساله در چنارود از توابع چادگان به دلیل وجود مشکل در دودکش بخاری دچار مسمومیت شده و به بیمارستان بوعلی چادگان منتقل شدند.

چادگان در ۱۲۵ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

وی همچنین اظهارداشت: یک مرد ۴۰ ساله به دلیل نقص در خروجی لوله بخاری در خیابان امام(ره) سده لنجان مسموم و توسط واحد امدادی اورژانس به بیمارستان شهدای لنجان منتقل شد.

شهرستان لنجان یکی از شهرستان‌های استان اصفهان در جنوب غرب این استان واقع شده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب