روزهای بدون فوتی کرونایی در آذربایجان غربی به 4 روز رسید


روزهای بدون فوتی کرونایی در آذربایجان غربی به 4 روز رسید

ارومیه- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: فوتی های ناشی از کرونا در استان طی چهار روز گذشته، صفر بوده که این امر از ابتدای شروع پاندمی در 23 ماه گذشته، بی سابقه بوده ولی نباید سبب عادی انگاری شود.

محمدامین ولیزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به این امر، تعداد فوتی های کرونا در استان آذربایجان غربی در رقم هفت هزار و ۲۵۲ نفر باقی ماند.

وی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ابتلای ۷۵ نفر در آذربایجان غربی به کرونا ثبت شده و ۳۷ نفر از آنان در مراکز درمانی استان بستری شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: تعداد بستری های روزانه نیز طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ نفر کمتر از روز پیش از آن بود که این رقم هم امیدوارکننده است.

ولیزاد ادامه داد: با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۲۶۷ نفر کاهش یافت که همچنان روند کاهشی دارد و کمترین میزان از بهار سال گذشته است.

وی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر، ۸۶ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بوده و ۳۲ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

به گزارش ایرنا، طی دی ماه جاری در شهرستان تکاب هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا ثبت نشده و بسیاری از شهرستان ها نیز تنها یک فوتی داشتند.

تاکنون هفت هزار و ۲۵۲ نفر در آذربایجان غربی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند که ۵.۵ درصد کل فوتی های کشور را شامل می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو