راه ارتباطی کمتر از 200 روستا در آذربایجان غربی بسته است


راه ارتباطی کمتر از 200 روستا در آذربایجان غربی بسته است

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به وجود 2 هزار و 980 روستا در استان گفت: طبق آخرین برآوردهای صورت گرفته، مسیر ارتباطی کمتر از 200 روستای این استان در شهرستان‌های مختلف شمالی، مرکزی و جنوبی بر اثر بارش برف و کولاک مسدود است.

ارسلان شکری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این روستاها نیز با توجه به کولاک چندین باره به ویژه در شهرستان های خوی، چالدران، سلماس، پیرانشهر و تکاب مسدود مانده است.

وی اضافه کرد: با تلاش قابل توجه راهداران و اهتمام برای بازگشایی مسیرها که حتی در برخی مسیرها به ۲ یا سه بار نیز می رسید، طی ۲۴ ساعت گذشته دهها روستا بازگشایی شده است.

وی بیان کرد: برای بازگشایی مسیرهای روستایی و بین شهری علاوه بر توان راهداران، از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین همه مسیرهای بین شهری استان باز است و فقط مسیر کم ترافیک مهاباد – پسوه – پیرانشهر مسدود مانده که تلاش برای بازگشایی آن ادامه دارد.

شکری گفت: مسافران فقط در صورت لزوم وارد جاده شوند و در این صورت نیز تمام موارد ایمنی را رعایت کرده و زنجیر چرخ، جیره خشک و لباس گرم همراه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، بارش باران و برف از روز جمعه در مناطق شمالی و جنوبی آذربایجان غربی آغاز شده و همچنان در برخی نقاط ادامه دارد.

پیش بینی می شود، بارش برف در استان تا اواخر هفته به صورت متناوب ادامه داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر