خطر سقوط در کمین نمایندگان دسته سومی فوتبال فارس


خطر سقوط در کمین نمایندگان دسته سومی فوتبال فارس

نمایندگان استان فارس در لیگ دسته سوم فوتبال کشور، وضعیت مناسبی نداشته و خطر حذف از این رقابت‌ها و سقوط به لیگ استانی آنها را تهدید می‌کند.

استان فارس صاحب سه تیم در لیگ سه فوتبال کشور است، تیم های عقاب شیراز، پرسپولیس شیراز و شایان دیزل کوار که هر سه در گروه پنجم این رقابت‌ها قرار دارند در هفته دهم مجموعا سه امتیاز کسب کردند که همه این امتیازها سهم نماینده کوار بود.

تیم شایان دیزل در زمین خود موفق شد با سه گل بر تیم ته جدولی اتحاد نیک شهر غلبه کند و با کسب ۱۱ امتیاز از هشت بازی در رتبه هشتم جدول دوازده تیمی رقابت ها بایستد.

اما تیم عقاب که به استان کرمان و شهرستان جیرفت رفته بود، در مقابل تیم شهید زحمتکشان این شهر با یک گل تن به شکست داد و با ۱۲ امتیاز از ۹ بازی در رتبه ششم جدول قرار گرفت.

تیم پرسپولیس شیراز هم که در خانه خود میزبان یکی از مدعیان صعود بود، تن به شکست داد تا از نزدیک شدن به تیم های صدر جدولی محروم شود. این تیم در شیراز به مصاف فولاد هرمزگان رفت و با نتیجه دو بر یک تن به شکست داد. پرسپولیس هم با کسب تنها ۱۲ امتیاز از ۸ بازی در رتبه هفتم جدول قرار دارد.

در جدول رده بندی تیم یزد لوله با ۲۱ امتیاز از هشت بازی صدرنشین است و دو تیم هرمزگانی فولاد و هرنگ جوان بستک، هر دو با ۱۹ امتیاز از ۹ بازی دوم و سوم هستند.

هفته یازدهم رقابت های این گروه، روز پنجشنبه ۳۰ دی برگزار خواهد شد. در این روز تیم عقاب از ساعت ۱۴ در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز میزبان تیم ضربه آزاد نقش جهان است. شایان دیزل در ورزشگاه شهید نصیری شهر یزد به مصاف تیم صدرنشین یزدلوله خواهد رفت و تیم پرسپولیس شیراز به استان سیستان و بلوچستان می رود تا در ورزشگاه شهید صغیرا نیکشهر، به مصاف تیم اتحاد این شهرستان برود.

نکته خطرناک برای نمایندگان استان فارس این است که طبق قوانین لیگ دسته سوم، بازی ها فقط در یک دور برگزار می شود. یعنی مسابقات این تیم ها تنها سه هفته دیگر ادامه دارد و تیم هایی که در رتبه های ششم به پایینِ گروه های پنج گانه قرار بگیرند، به رقابت های لیگ استانی در فصل آینده سقوط خواهند کرد!

تیم های سوم، چهارم و پنجم هر گروه، فصل آینده را نیز در این دسته سپری خواهند کرد و تیم های اول و دوم به مرحله دوم رقابت ها صعود می کنند.

مرحله دوم مسابقات نیز باحضور۱۰ تیم صعود کننده از مرحله اول، به علاوه تیم های باقیمانده از مسابقات مرحله دوم فصل قبل، و همچنین تیم های سقوط کننده از لیگ دسته دوم فصل قبل(جمعًا۳۰ تیم) در۳ گروه۱۰ تیمی و به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا