علت گران فروشی ایرلاین‌ها ضعف نظارت وزارت راه و شهرسازی است


علت گران فروشی ایرلاین‌ها ضعف نظارت وزارت راه و شهرسازی است

ایران اکونومیست- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بر اساس قانون، وزارت راه و شهرسازی باید قیمت بلیت هواپیما را تعیین کند ولی اکنون این ضعف را در نظارت وزارت راه و شهرسازی می بینیم.

علت گران فروشی ایرلاین‌ها ضعف نظارت وزارت راه و شهرسازی است

صدیف بدری با اشاره به گران فروشی ایرلاین ها، بیان کرد: کمیسیون عمران در خصوص گران فروشی بلیت هواپیما به سازمان هواپیمایی و وزارت راه شهرسازی تذکرات متعددی داده است. براساس اساسنامه سازمان هواپیمایی کشور وزارت راه و شهرسازی باید تعیین قیمت انجام دهد اما بر اساس احکامی در قانون پنجم توسعه قیمت ها به صورت شناور تعیین می شد.

وی در ادامه اظهار کرد: اما زمانی که زمان برنامه پنجم توسعه به پایان رسید و در برنامه ششم توسعه نیز در این زمینه حکمی نیامده است، باید بر اساس اساسنامه سازمان هواپیمایی کشور، قیمت گذاری انجام شود و وزارت راه و شهرسازی قیمت گذاری را انجام دهد. مقرر شده وزیر راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشور گزارش مبسوطی در این زمینه هفته آینده به کمیسیون ارائه کنند تا مشخص گردد چه اقداماتی برای کنترل قیمت بلیت ها و جلوگیری از گران فروشی ایرلاین ها انجام داده اند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما ضعف را در نظارت وزارت راه و شهرسازی می بینیم. افزایش قیمت ها از سوی ایرلاین ها تخلف است و حتما باید تعیین قیمت صورت گرفته و بر روی اجرای دقیق آن نظارت شود.

ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها