محور کندوان بازگشایی شد/ کجور و مرزن‌آباد در حال بازگشایی


محور کندوان بازگشایی شد/ کجور و مرزن‌آباد در حال بازگشایی

به دنبال مسدود شدن بسیاری از محورهای مواصلاتی بخش‌های کوهستانی مرزن آباد، کجور، نوشهر و همچنین جاده چالوس به کرج طی روزهای اخیر به دلیل بارش سنگین برف، سرانجام با تلاش نیروهای راهداری و بخشداری های منطقه بخش اعظم راه های اصلی و فرعی به روستاها بازگشایی و تا پایان امروز مابقی راه های روستایی نیز بازگشایی خواهد شد.

فرماندار چالوس در گفت و گو با ایسنا، ضمن اشاره به بارش برف حدود ۸۰ سانتی متری در بیشتر راه های کوهستانی چالوس، روستاهای مرزن آباد و از جمله کندوان اظهار کرد: شب گذشته با تلاش نیروهای راهداری مسیر چالوس به کرج در کندوان که طی دو روز گذشته به علت بارش برف مسدود شده بود بازگشایی شد.

سیدرسول حسینی افزود: تا شب گذشته با وجود اینکه بیشتر تمرکز ما بر روی بازگشایی مسیر کندوان بود اما با تلاش تجهیزات بخشداری، دهیاری ها و مردم بیشتر راه های روستایی مرزن آباد بازگشایی شد و تنها چند روستا از جمله روستاهای آغوزداربن، گلامره و ۲ روستای اطراف آن و همچنین پنجک باقی مانده است که امروز به اتمام می رسد.

وی گفت: به علت بارش برف و پاره شدن سیم های برق، قطعی برق در برخی روستاها رخ داد که با کمک نیروهای شرکت برق این مشکل برطرف شد و در حال حاضر همه روستاها از برق برخوردار هستند.

حسین بیژنی بخشدار کجور نیز در گفت و گو با ایسنا به آخرین وضعیت روستاهای بخش کجور نوشهر اشاره کرد و گفت: از همان ساعات اولیه بارش برف سنگین در منطقه ، نیروهای راهداری با یک دستگاه گریدر، لودر و خودروی مکانیزه در منطقه حضور یافتند و نسبت به بازگشایی و نمک پاشی راه های اصلی اقدام کردند که در حال حاضر همه محورهای اصلی و اغلب راه های فرعی به روستاها باز است.

وی افزود: در حال حاضر تنها چند روستا از جمله فیروزآباد، چتن، نیرس و بسطام به علت محدودیت تجهیزات و بالا بودن ارتفاع برف بازگشایی نشده است که امروز انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشکلی بابت قطعی گاز در دو شهر پول و کجور به لحاظ حمل خودروی گاز بوجود نیامد خاطر نشان کرد: تنها در روستای لشکنار قطعی برق گزارش شد که بلافاصله با حضور اکیپ های اداره برق مشکل برطرف شد.

بخشدار کجور با اشاره به کمبود تجهیزات اختصاصی برای منطقه کجور گفت: این بخش با ۵۴ روستا و دو شهر فاقد امکانات اختصاصی و دستگاه های راهداری از جمله نمک پاش و گریدر است که باید در صورت وقوع این گونه حوادث از اداره راهداری نوشهر تامین شود.

بیژنی از مردم و دهیاران روستاهای بخش کجور خواست تا با توجه به محدودیت امکانات و تجهیزات، در صورت بارش برف از ظرفیت مردمی و بخش خصوصی بهره ببرنند زیرا امکانات بخشداری آنقدر نیست که در مدت زمان کوتاه به همه روستاها برسد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان