در این بیمارستان حتی درخواست بالش و ملحفه نمی‌توان داشت!


در این بیمارستان حتی درخواست بالش و ملحفه نمی‌توان داشت!

عصر روز گذشته مورخ 28 دی ماه بیماری با علائم سکته قلبی به بیمارستان بوعلی مراجعه می‌کند، بیمارستان بوعلی بعد از انجام عکس سی تی اسکن و نوار قلب‌ علت مراجعه وی را سکته قلبی تشخیص داده و بیمار را به بیمارستان فرشچیان راهنمایی می‌کنند، همراهان این بیمار، وی را به بیمارستان قلب و عروق فرشچیان برده و بعد از بستری در اورژانس به علت از دست رفتن تکلم...

به گزارش ایسنا؛ بعد از انتقال این بیمار به بیمارستان بعثت تا ساعت نزدیک به دو بامداد در اورژانس بیمارستان بستری می‌شود، به گفته همراهان این بیمار تخت اورژانس هیچ پتو و بالشی برای استراحت بیمار نداشت و همراهان وی، بیمار را با دستان خود نگه داشته تا بیمار کمی به صورت نیمه دراز کش استراحت کند.

همراه این بیمار می‌گوید؛ مادرم در هشت سال دفاع مقدس فرزندش را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و نیاز به انتقال سریع به آی سی یو دارد و این در حالیست که پرسنل اظهار می‌کنند تخت‌های آی سی یو تکمیل بوده و باید منتظر مرگ یک بیمار یا ترخیص بیماری از آی سی یو باشید.

اگر ناراحتی از اینجا برو

همراه این بیمار می‌گوید: تختی که در حال حاضر مادرم در آن بستری است با شیشه نوشابه که زیر آن قرار دادیم کمی بالاتر آوردیم و هنگام درخواست بالش، پتو و ملحفه نیز پرسنل اظهار کرده‌اند هیچ پتو، بالش و ملحفه‌ای برای بیمارتان وجود ندارد و اگر ناراضی هستید به بیمارستان خصوصی بروید.

وی ادامه می‌دهد: هنگامی که در اورژانس بیمارستان حضور داشتیم از زیرپایی به عنوان بالش استفاده کردیم که کمی تخت را بالاتر بیاورد تا مادرم بتواند استراحت کند و بعد از انتقال به بخش نورولوژی با تختی اسفناک‌تر از تخت اورژانس مواجه شدیم و در حال حاضر تشک این تخت از وسط پاره شده و مادرم نیاز به تعویض ملحفه دارد که به علت عدم این خدمات مجبوریم از منزل تجهیزات بیاوریم.

به گفته همراه این بیمار؛ از شب گذشته تا کنون هیچ دستگاهی به مادرم وصل نیست و تنها یک سرم به وی وصل شده و هیچ کار درمانی برای بهبود او صورت نگرفته است و این در حالیست که بیمارستان بوعلی نسبت به بستری هر چه سریعتر وی در بخش آی سی یو تاکید کردند و کوچکترین خدماتی در بیمارستان بعثت با این وسعت انجام نمی شود.

وی همچنین اضافه کرد: مادر شهید حق داشتن یک تخت سالم، یک پتو، یک ملحفه، تخت آی سی یو در بیمارستان دولتی را نداشته و با برخورد بد پرسنل مبنی بر اینکه اگر ناراضی هستی از اینجا برو مواجه شده‌ایم که این داغ دل خانواده‌های دل شکسته را تازه می‌کند.

تخت‌های بیمارستان آماده پذیرش بیماران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا وضعیت بیمارستان‌های همدان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر با توجه به فروکش شدن بیماری کووید ۱۹ تخت‌های بیمارستان‌های همدان ظرفیت پذیرش بیماران را دارد.

دکتر رضا طهماسبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق به موقع واکسیناسیون این وضعیت نیز حفظ خواهد شد و بیمارستان‌های دولتی همدان از جمله بیمارستان سینا، شهید بهشتی و بعثت آمادگی پذیرش بیماران را دارد.

در بیمارستان‌های دولتی خدمات تخت شامل ملحفه و بالش تامین می شود

وی با بیان اینکه در حال حاضر از نظر کووید ۱۹ در وضعیت امنی به سر می‌بریم، تصریح کرد: این موضوع به معنای عدم رعایت پروتکل‌ها و فراموش کردن پیک‌های قبلی نیست، اما خوشبختانه از نظر تجهیزات، تامین دارو، ملحفه و سایر مصادیق مشکلی وجود ندارد و هر بیماری نیازبه تعویض ملحفه مجدد داشته باشد به وی خدمات لازم ارائه می‌شود.

دکتر طهماسبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تخت‌های آی سی یو بیمارستان‌ها دارای ظرفیت خالی بوده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، اما شهروندان باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا وارد پیک جدید نشویم.

همچنین نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت نابسامان بیمارستان بعثت اظهار کرد: در این بیمارستان شهروندان از عصر تا ساعات پایانی شب صف می‌بندند و منتظر مراجعه به پزشک هستند که این موضوع نشان دهنده کمبود پزشک طب اورژانس در بیمارستان است و پیرو پیگیری‌های انجام شده ، بحث انحصار پزشک برداشته و به این ترتیب دانشجوی رشته پزشکی با افزایش ظرفیت همراه خواهد شد.

به گزارش ایسنا؛ با وجود بازدیدهای انجام شده در روزهای گذشته به علت وضعیت نامناسب این بیمارستان توسط مسئولین استانی از جمله استاندار همدان همچنان شاهد این کمبودها در بیمارستان مواجه هستیم، حال خودتان قضاوت کنید همراهان بیماران زیاده خواهی می‌کنند یا مسئولین زیبا مصاحبه می‌کنند و حال سوال اینجاست اگر کسی هزینه انتقال به بیمارستان خصوصی نداشته باشد باید با عدم خدمات در بیمارستان دولتی مواجه شود؟!

انتهای پیام

در این بیمارستان حتی درخواست بالش و ملحفه نمی‌توان داشت!در این بیمارستان حتی درخواست بالش و ملحفه نمی‌توان داشت!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری