پلاک‌کوبی بیش از 459 هزار رأس دام سبک و سنگین همدان


پلاک‌کوبی بیش از 459 هزار رأس دام سبک و سنگین همدان

مدیر جهاد کشاورزی همدان امروز پلاک‌کوبی بیش از 459 هزار رأس دام سبک و سنگین این شهرستان خبر داد.

احمد قدیمی‌گرجای در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تخصیص هرگونه نهاده دامی به دامداری‌ها منوط به اقدام دامداران به هویت گذاری و پلاک کوبی دام های خود است،اظهار کرد: تاکنون در شهرستان همدان ۴۵۹ هزار و ۵۳۵ راس دام سبک و سنگین توسط تعاونی دامداران شهرستان، تعاونی دام کوچک شهرستان و اتحادیه صنعت دامپروری پلاک‌کوبی شده که از این تعداد دام ۱۲هزار و ۴۶۷ راس به گاو و گوساله،۴۴۰هزار و ۷۱۹ راس گوسفند و بره و ۶ هزار و ۳۴۹ راس به بز اختصاص دارد.

وی اجرای طرح هویت‌گذاری دام را راهی برای‌ جلوگیری از قاچاق دام دانست و افزود:دستیابی به آمار واقعی دام های شهرستان،تسهیل در توزیع نهاده‌ها، تامین دقیق نیاز واکسن و دارو و سرعت و دقت در امور بیمه دام را از دیگر اهداف اجرای این طرح می‌توان برشمرد.

قدیمی خاطرنشان‌کرد: پلاک‌های نصب شده بر گوش دام‌ها، تفکیک بین مجاز و غیر مجاز بودن دام را مشخص می‌کند و اگر دامی شناسایی یا به عنوان قاچاق گرفته شود، از پلاک نصب شده بر گوش دام مشخص خواهد شد.

وی تصریح‌کرد:علاوه بر موارد فوق اجرای این طرح موجب ایجاد بانک اطلاعاتی یکپارچه، بهبود نظام آمار و اطلاعات، بهبود سیستم‌های پرورش و اصلاح نژاد، کنترل بهداشت دام و اختصاص فرآورده‌های دامی خواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم