خراسان شمالی سردترین شب سال را سپری کرد


خراسان شمالی سردترین شب سال را سپری کرد

بجنورد-ایرنا- رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: مردم استان در مناطق مختلف، شب گذشته و صبح امروز سردترین روزهای سال جاری را تجربه کردند.

مهری هاشمی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دی ماه جاری ۲۱ روز یخبندان در استان به ثبت رسید اما شب گذشته دمای هوا در برخی نقاط استان به منهای ۱۳ درجه سانتیگراد زیر صفر رسید که سردترین شب سال بود.

وی با بیان اینکه کمینه دمای هوا در شبانه روز گذشته در تمامی ایستگاه های استان زیر صفر درجه سانتیگراد رسید افزود: در این مدت فاروج با منهای ۱۳ درجه سانتیگراد سردترین و صفی آباد در اسفراین با ۱۱.۳ درجه سانتیگراد گرم ترین نقطه استان بوده است.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کمینه دمای بجنورد هم به منهای ۷.۴ درجه سانتیگراد رسید و بیشینه دمای آن ۱.۲ درجه سانتیگراد ثبت شد.

وی با اشاره به بارندگی های روز گذشته در استان گفت: بیشترین میزان بارندگی از ایستگاه راز با ۷.۸ میلیمتر آب حاصل از بارش برف ثبت شده است و این رقم در بجنورد ۱.۲ میلیمتر گزارش شده است.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی افزود: برای امروز و فردا جو پایدار و آسمان صاف تا کمی ابری برای مناطق مختلف استان پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، بارش برف در روز گذشته و سرمای هوا سبب تعطیلی مدارس امروز(چهارشنبه) در ۶ شهرستان استان شد.

همچنین دیروز بارش برف و لغزندگی سطح جاده سبب اعمال ممنوعیت در چند ساعت برای تردد کشنده ها در گردنه امین الله در مسیر بجنورد-آشخانه شد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

میزان بارندگی سالانه در خراسان شمالی ۲۴۰ میلی متر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انداختن جسد در بشکه اسید برای مخفی ماندن جنایت + جرئیات و اعتراف قاتل