کویرگردی با رزرو تور کویر از سفرمارکت


اگر می‌خواهید به کویرهای ایران سفر کنید و لذت و هیجان را تجربه کنید بهتر است که با تورهای کویر گردی بیشتر آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم اطلاعات ارزشمندی از تورهای کویر گردی ایران در اختیارتان قرار دهیم تا در انتخاب این‌گونه از تورها آگاهانه عمل کنید و از سفر خود نهایت لذت […]

اگر می‌خواهید به کویرهای ایران سفر کنید و لذت و هیجان را تجربه کنید بهتر است که با تورهای کویر گردی بیشتر آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم اطلاعات ارزشمندی از تورهای کویر گردی ایران در اختیارتان قرار دهیم تا در انتخاب این‌گونه از تورها آگاهانه عمل کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

کویرگردی با رزرو تور کویر از سفرمارکت

چرا کویرگردی؟

کویر گردی و به‌طورکلی طبیعت‌گردی مناسب کسانی است که حاضرند سختی‌هایی را تحمل کنند تا از طبیعت زیبای اطرافشان لذت ببرند. اگر شما به یک تور کویر بروید، امکانات زیادی در اختیارتان قرار نخواهد گرفت. ممکن است نتوانید برای ۲ الی ۳ روز به حمام بروید یا شاید لازم باشد آب خود را جیره‌بندی کنید تا در تمام مدت سفرتان در دل کویر آب داشته باشید.
اگر دوست دارید زمانی‌که هوا تاریک می‌شود آسمان پرستاره را بالای سر خود ببینید و از دیدن نور ستاره‌ها شگفت‌زده می‌شوید، حتما باید در تور کویر گردی ثبت نام کنید. همچنین اگر زندگی شهری و روزمره شما را خسته کرده‌است و نیاز دارید به یک محیط بکر طبیعی و وحشی بروید و بتوانید ساعت‌ها در دل طبیعت پیاده‌روی کنید بدون آنکه ساختمانی ببینید و صدای ماشین شما را اذیت کند، تور کویر گردی مناسب شما است.

چرا بهتر است با تور به کویر سفر کنیم؟

زمان‌بندی و برنامه‌ریزی در سفرهای بیابان‌گردی اهمیت زیادی دارد. شما باید بدانید از چه ساعتی شروع به حرکت کنید، چه ساعتی استراحت کنید و ناهار بخورید و چقدر راه بروید تا به محل اقامت شبانه تان برسید. در تورهای کویرگردی تمام این مراحل از قبل برنامه ریزی شده است.
عامل دیگری که در سفرهای طبیعت‌گردی اهمیت زیادی پیدا می‌کند بحث جهت‌یابی و پیدا کردن محل محل فعلی و مقصدی است که می‌خواهید به آن‌جا بروید. اگر ندانید کجا هستید و می‌خواهید به کجا بروید سفرتان از یک سفر لذت‌بخش ماجراجویانه به یک سفر بقا در طبیعت تبدیل خواهد شد که برای حفظ جانتان لازم است هر کاری بکنید. اما اگر با تور کویر گردی به دل کویرهای ایران بروید، ازآنجاکه برنامه سفر این‌گونه از تورها توسط افراد متخصص و باتجربه نوشته‌شده است، زمان‌بندی حرکت به گونه‌ای است که قبل‌از تاریکی هوا به محل کمپ شبانه خود برسید. اما اگر خودتان دلتان بخواهد به دل کویر بروید ممکن است نتوانید محل مناسبی را قبل‌از تاریکی هوا برای استراحت شبانه خود پیدا کنید.

انواع تورهای کویر

تورهای کویر گردی را می‌توان به شکل های مختلفی طبقه‌بندی کرد. به‌طور مثال میزان ماجراجویانه بودن تور کویر گردی نیز عامل دیگری است که باعث ایجاد تورهای کویر گردی مختلف می‌شود. اگر تخصص و تجربه کافی در کویر گردی داشته باشید می‌توانید به تورهای طبیعت کویر گردی بروید که هدف آن‌ها سفر کردن به بخش‌هایی از کویر ایران است که بکر و دست‌نخورده هستند و افراد خیلی کمی پای خود را به آن‌جا گذاشته‌اند. این‌گونه از سفرها برای افرادی مناسب است که اهل ماجراجویی و ریسک باشند و تجربه و تخصص کافی برای زندگی در کویر داشته باشند. در طرف دیگر، تورهای کویر گردی وجود دارند که به مقاصد مشخص‌شده ای سفر می‌کنند. این‌گونه از تورها رایج‌تر هستند و اکثر تورهای کویر گردی ایران را شامل می‌شوند. آژانس‌های گردشگری نیز معمولاً این‌گونه از تورها را برگزار می‌کنند.

کویرگردی با رزرو تور کویر از سفرمارکت

عامل دیگری که باعث متنوع شدن تورهای کویر گردی می‌شود نوع وسیله نقلیه است. بعضی از تورهای کویر گردی با ماشین‌های آفرود انجام می‌شود برای آنکه بتوانید در این‌گونه از تورها ثبت‌نام کنید یا باید خودروی آفرود داشته باشید یا هزینه حمل‌ونقل را به راننده خودروی آفرودی که سوار آن می‌شوید بپردازید.

چند نمونه از مقاصد محبوب تورهای کویر گردی ایران

کویر مرنجاب

اگر دوست دارید با بیابان‌های استان اصفهان آشنا شوید باید در یکی از تورهایی که به کویر مرنجاب می روند، ثبت‌نام کنید. کویر مرنجاب در نزدیکی «آران و بیدگل» که یکی از توابع شهرستان کاشان است قرار دارد. این کویر یکی از نزدیک‌ترین کویرها به شهر تهران است. یکی از جاذبه‌های دیدنی کویر مرنجاب دریاچه نمک است.
«مرنجاب» نام یکی از کاروان‌سراهایی است که در زمان صفویه در این منطقه ساخته شده‌است. اگر دوست داشته باشید در کاروان‌سرای مرنجاب اتاق رزرو کنید باید از چند روز قبل این کار را انجام دهید؛ چراکه ظرفیت این کاروان‌سرا محدود است و اتاق های آن خیلی سریع پر می‌شود. اگر هم دوست داشتید می‌توانید در یکی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی واقع در «آران و بیدگل» شب خود را به صبح برسانید. از شهر تهران تا کویر مرنجاب ۴ ساعت راه است. فاصله این کویر تا تهران حدود ۳۰۰ کیلومتر است.

کویر ابوزید آباد

یکی دیگر از کویرهای استان اصفهان «کویر ابوزید آباد» نام دارد. این کویر در ۸۰ کیلومتری جنوب کویر مرنجاب قرارگرفته است و در نزدیکی روستایی به‌همین نام قرار دارد. فاصله کویر ابوزید آباد تا شهر تهران حدود ۲۸۰ کیلومتر است. در روستاهای نزدیک به کویر ابوزید آباد، اقامتگاه‌های بوم‌گردی مختلفی وجود دارد و می‌توانید هرکدام از آن‌ها را که دوست داشتید برای اقامت شبانه خود انتخاب کنید. کویر ابوزید آباد یکی از نزدیک‌ترین کویرهای ایران به تهران است. برای رسیدن به کویر ابوزید آباد از شهر تهران، به ۳ ساعت زمان نیاز دارید.

کویر کاراکال

کویر کاراکال در استان یزد قرار گرفته‌است. این کویر در منطقه‌ای بنام صادق آباد در شهرستان بافق قرار دارد. «کاراکال» نام یکی از گربه‌سانانی است که در این کویر زندگی می‌کند. اگر دوست دارید در رمل‌های شنی بیابان‌های ایران به گشت‌وگذار بپردازید و سکوت بیابان روح شما را نوازش کند باید در یکی از تورهای که به کویر کاراکال سفر می کنند، ثبت‌نام کنید. در مسیر کویر کاراکال چندین جاذبه‌ی گردشگری دیگر نیز وجود دارد و می‌توانید در سفر خود به این کویر از آن‌ها نیز دیدن کنید. یکی از این جاذبه‌، باغ پهلوان پور است که در شهر مهریز قرار گرفته‌است. فاصله کویر کاراکال از تهران حدود ۷۵۰ کیلومتر است. حدود ۸ ساعت طول می‌کشد تا از شهر تهران به این کویر برسید.

کویرگردی با رزرو تور کویر از سفرمارکت

قیمت تورهای کویر گردی به چه چیزهایی بستگی دارد؟

قیمت محل اقامت، حمل‌ونقل، دستمزد تور لیدر، بیمه مسافرتی و خدماتی نظیر صبحانه ناهار و شام تعیین‌کننده قیمت نهایی تور کویر گردی است. به عنوان مثال اگر برنامه سفر توری کویر گردی مورد نظرتان به گونه‌ای باشد که شب را در چادر و در دل کویر به سر می‌برید طبیعتاً قیمت اقامتگاه از قیمت نهایی تور حذف می‌شود و در مقایسه با تور کویر گردی که یکی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی اطراف کویر را برای اقمت شبانه مسافران رزرو کرده‌اند، قیمت کمتری را خواهد داشت. پیشنهاد ما رزرو تور از سایت سفرمارکت است.

بهترین زمان برای رزرو تور کویر چه موقعی از سال است؟

اگر منظورتان از بهترین زمان خرید تور کویر گردی زمانی است که کویرهای مورد نظرتان در خلوت‌ترین حالت ممکن قرار دارد و تعداد گردشگران خیلی کمی در آن‌جا حضور داشته باشند، باید بدانید که زمان عاملی تاثیرگذار بر روی این مسئله نیست. چراکه مناطق کویری بر خلاف مقاصد گردشگری دیگر، طرف‌دار زیادی ندارد و تعداد گردشگران در این مناطق، در روزهای مختلف سال زیاد نمی‌شود. اما به‌طور معمول کویرهایی که در نزدیکی تهران قرار دارند، مثل کویر مرنجاب، نسبت‌به کویرهای دیگر ایران شلوغ‌تر هستند.
البته یک گزینه دیگر هم اینست که خودتان یک تور کویرگردی را سامان‌دهی کنید که آن هم نیاز به دست کم یک راه بلد ماهر یا یکی از بومیان منطقه دارد و بعد می‌توانید با خرید بلیط هواپیما به شهرهای نزدیک به کویر مانند یزد و اصفهان، مقدمات سفر را فراهم بیاورید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان اراک و ساوه