جشنواره خرید شفاف در قزوین به مدت یک ماه ادامه دارد


جشنواره خرید شفاف در قزوین به مدت یک ماه ادامه دارد

قزوین – ایرنا – رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: جشنواره ویژه خرید شفاف در جهت شفاف سازی قیمت‌ها در قزوین آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه دارد و مرحله بعدی آن، ایام پایانی سال اجرا می‌شود.

عزیزالله افضلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فروشگاه‌های مجازی، میادین و اصناف و نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا برگزار شده و ایجاد رقابت در فرصت‌های توسعه کسب و کار، تقویت و حمایت از واحدهای تولیدی و شبکه توزیع پیشرو در اجرای درج قیمت تولیدکننده را پیگیری می کند.

وی اضافه کرد: شورای سیاست‌گذاری این جشنواره که متشکل از استانداری، اتاق اصناف، سازمان صمت، فرمانداران و اعضای ستاد تنظیم بازار استان است با برگزاری این جشنواره به دنبال جلوگیری از احتکار و ایجاد اطمینان در مصرف‌کنندگان از تأمین و توزیع مکفی کالا هستند.

این مسوول با بیان اینکه جشنواره ویژه خرید شفاف، جشنواره‌ای ملی است، افزود: متناظر با برگزاری این جشنواره در استان، رصد و پایش قیمت، کیفیت کالا، بخش خدمات، کنترل و نظارت قیمت و کیفیت عرضه در استان انجام خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اصلاح ساختار توزیع در کشور،گفت: این امر به نفع واحدهای صنفی و مصرف کننده نهایی است و امیدواریم اصناف در جهت شفاف سازی بیشتر با این طرح همراهی لازم را داشته باشند.

افضلی اضافه کرد: در این طرح، درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا در سه گروه کالایی آغاز شده و بعد از محاسبه بهای تمام شده کالا، سود متعارف واحد تولیدی و مالیات ارزش افزوده درج می‌شود.

وی تصریح کرد: این سه گروه کالایی شامل ۲۴ قلم جنس است و در مراحل بعد کلیه اجناس موظف به درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا می‌باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان