هوای یاسوج به صورت لحظه ای پایش می شود


هوای یاسوج به صورت لحظه ای پایش می شود

یاسوج- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: با راه اندازی سامانه پایش هوا به صورت لحظه ای ، از این پس شهروندان می توانند در هر زمان و مکان با لینک مستقیم از کیفیت هوای شهر یاسوج مرکز استان باخبر شوند .

سید اسدالله هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: موضوع پایش لحظه ای و یا آنلاین هوا توسط استقرار ایستگاه های آنلاین، یکی از سیاست های در نظر گرفته شده در اداره کل حفاظت محیط زیست استان بود که با تلاش محیط زیست و همکاری مراکز دانشگاهی ، برای نخستین بار بصورت آنلاین و لحظه ای راه اندازی شد .
وی با اشاره به فرارسیدن ۲۹ دی روز ملی هوای پاک ،گفت : برای نخستین بار در استان با همکاری دانشگاه یاسوج سامانه ایستگاه پایلوت پایش آلودگی هوای شهر یاسوج راه اندازی شده است .
هاشمی ادامه داد : این سامانه بصورت پایلوت در یاسوج مرکز استان راه اندازی شده و هموطنان می توانند بصورت آنلاین با استفاده از لینک http://۵.۱۶۰.۱۴۰.۵۲
از وضعیت لحظه ای هوای این شهر مطلع شوند .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد : ایستگاه می تواند بصورت خود اتکا در نقاط صعب العبور یا فاقد برق نصب گردد.
هاشمی تصریح کرد : پلتفرم نرم افزاری این ایستگاه بومی با قابلیت گزارش گیری های مختلف بوده و امکان انتقال داده ها به مراکز داده یا تکنولوژی های گوناگون ارزان قیمت با صحت بالاست .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد : میزان دقت سنسورها مطابق آخرین استانداردها می باشد و شهروندان در هر نقطه و مکانی و در هر زمانی می توانند با ورود لینک

http://۵.۱۶۰.۱۴۰.۵۲ در یکی از برنامه های مرورگر بصورت آنلاین و برخط از کیفیت هوای استان مطلع گردند .

وی اظهار کرد : با برنامه ریزی صورت گرفته ،در سال آینده سامانه پایش هوا با توجه به وضعیت آلودگی در سایر شهرستان های استان راه اندازی می شود.

قانون هوای پاک نزدیک به چهار سال پیش با ۳۴ ماده در کشور تصویب شد ، این قانون دستگاه‌ها و نهادهای زیادی را دربر می گیرد و تکالیفی برای هریک از آن‌ها مشخص کرده است . بخشی از این تکالیف که بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست گذاشته شده در چهارسال گذشته اجرایی شده‌ است.

تکالیفی مانند پایش صنایع آلاینده، ابلاغ اخطاریه‌ها و برخوردها در ماده ۱۲ ، معاینه فنی در ماده ۶ این قانون و اقدام هایی مانند نصب سیستم‌های پایش آنلاین، صدور مجوز واحدهای صنعتی و خدماتی توسط سازمان حفاظت محیط زیست انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول