امکانات و تجهیزات اطفای حریق در شهرک های صنعتی البرز تقویت شود


امکانات و تجهیزات  اطفای حریق در شهرک های صنعتی البرز تقویت شود

کرج - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به حادثه حریق گسترده یک مجتمع صنعتی در نزدیکی شهرستان اشتهارد گفت: نیاز است که امکانات و تجهیزات اطفای حریق در سطح شهرک های صنعتی استان به روزرسانی و تقویت شود.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، پرهام رضایی در هشتاد و چهارمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی البرز با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه و آیین تجلیل از برگزیدگان دومین دوره جشنواره ملی امیرکبیر در روزهای اخیر به میزبانی اتاق بازرگانی استان، اظهار داشت: این مراسم به صورت مشترک توسط اتاق بازرگانی، جهاد دانشگاهی و بنیاد نخبگان استان البرز برگزار شد.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۲۶۰ پایان نامه و رساله دانشجویی مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد به دبیرخانه جشنواره ملی امیرکبیر واصل شد، گفت: آثار بررسی شده توسط هیات داوران این جشنواره کاربردی کارفرما محور بوده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی البرز با اشاره به صنعتی بودن این استان افزود: استان البرز پایلوت خوبی برای دانشجویان مقاطع تحصیلی دکترا و کارشناسی ارشد است که بتوانند پایان‌نامه‌ها و رساله های خود را عملیاتی کنند.

وی در ادامه گفت: در آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره ملی امیرکبیر از پنج پایان نامه و رساله مقطع دکتری و پنج مورد از آثار ارسالی در مقطع کارشناسی ارشد تجلیل شد، در ادامه نیز برگزیدگان جشنواره را به شرکت ها و فعالان اقتصادی استان معرفی خواهیم کرد.

رضایی با بیان اینکه در دولت سیزدهم نگاه ویژه تری به شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی شده است، اظهار داشت: در هفته های اخیر نامه‌های متعددی با طرح موضوعات مختلف از سوی رییس اتاق ایران به سران سه قوه ارسال شد.

وی در ادامه عنوان کرد: سرانه قوای سه گانه نیز به سازمان‌ها و ادارات زیرمجموعه‌ خود اعلام کرده اند که در تصمیمات اتخاذی، نظر بخش خصوصی را اعمال کنند تا مسائل مطروحه در جلسات دستگاه های مختلف اجرایی به صورت کارشناسی تر بررسی و رسیدگی شده و به نتیجه برسد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز با اشاره به یکی از مشکلات اخیر در بحث حریق گسترده در یک کارخانه تصفیه روغن در مجتمع چرم سازی بوئین زهرا و در نزدیکی شهرستان اشتهارد بیان داشت: به دنبال بروز این حادثه صنعتگران و فعالان اقتصادی بابت احتمال بروز مخاطراتی مشابه و میزان آمادگی تجهیزات و امکانات امدادی برای مهار آن نگران هستند.

وی در ادامه افزود: نیاز است که با اتخاذ تصمیمات سازنده و مصوب برای مقابله با بروز احتمالی چنین حوادثی در شهرک‌های صنعتی استان آماده سازی لازم از لحاظ تجهیزات و امکانات اطفای حریق فراهم شود.

استان البرز دارای سه هزارو ۵۰۰ واحد تولید و صنعتی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش