خانواده ها فرزندان خود را در مقابل محتوای نامناسب فضای مجازی محافظت کنند


خانواده ها فرزندان خود را در مقابل محتوای نامناسب فضای مجازی محافظت کنند

کرج - ایرنا - رییس پلیس فتا استان البرز اعلام کرد که با توجه به استفاده کودکان از فضای مجازی ضرورت دارد تا خانواده ها فرزندان خود را درمقابل محتوای نامناسب در این فضا محفاظت کنند.

سرهنگ رسول جلیلیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایمن نگه داشتن کودکان در زمان حضور در فضای مجازی، آموزش از سنین کم در خصوص پذیرش مسوولیت فعالیت های سایبری و آگاهی آنان درباره‌ی خطرات فضای مجازی از جمله مسئولیت های مهم خانواده ها است .

وی اضافه کرد: در شرایط شیوع ویروس کرونا و برگزاری کلاس‌های درسی کودکان در فضای مجازی و دسترسی آن ها به فضای سایبر، نظارت بر حضور کودکان توسط والدین در این فضا امری ضروری است و باید با نظارت دقیق و کاربردی از اعتیاد کودکان و نوجوانان به اینترنت و فضای مجازی جلوگیری کنند.

جلیلیان افزود: هرچند فضای وب دارای قابلیت‌های آموزشی جذابی برای کودکان و نوجوانان می باشد، اما می‌تواند خطرهای نهفته‌ی بسیاری در بطن خود داشته باشد که این مهم برای خانواده ها به یک نگرانی تبدیل شده است .

وی خاطرنشان کرد که افزایش تعاملات خانوادگی یکی از راه های کنترل کودکان در فضای مجازی است و خانواده ها باید برای استفاده کودک از اینترنت هدف تعیین کننده و در چهارچوب این فضا برای کودکان مهیا کنند.

جلیلیان گفت: بدون شک استفاده بیش از اندازه از اینترنت در زندگی فرزندان خلل ایجاد کرده و باعث بروز اختلالات جسمی و روحی آنها خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی