سرمای هوای فارس و لزوم صرفه جویی در مصرف گاز


سرمای هوای فارس و لزوم صرفه جویی در مصرف گاز

شیراز - ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با اشاره به کاهش محسوس دمای هوا در این استان از مشترکین خواست ضمن رعایت نکات ایمنی، در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

غلامعباس حسینی چهارشنبه افزود: با توجه به پیش بینی های اداره کل هواشناسی مبنی بر افت شدید دما و سرمای هوای استان فارس لازم است شهروندان برای جلوگیری از افت فشار و قطعی گاز و تداوم جریان گاز مشترکین خانگی و مشترکین ویژه از جمله بیمارستان‌ها، با مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی، شرکت ملی گاز را در خدمات رسانی مستمر و بهتر در اقصی نقاط کشور یاری کنند.

مدیرعامل شرکت گاز فارس بر استفاده از وسایل گرمایی استاندارد و متناسب با ابعاد محیط تاکید کرد و گفت: تنظیم دمای معتدل اتاق بر روی ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد باید مورد توجه باشد.

وی اضافه کرد: تنظیم درجه پکیج و آبگرمکن بین ۵۰ تا ۶۰ درجه سانتی گراد، کاهش دمای منزل را با پوشیدن لباس‌های گرم و مناسب، نصب پنجره‌های دو جداره، استفاده از پرده‌های ضخیم، خاموش کردن وسایل گرمایی اتاق‌های بدون استفاده، عایق کاری موتورخانه‌ها و استفاده نکردن از شومینه به علت بازدهی و ایمنی پایین از ساده‌ترین راهکارهای صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی است.

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس همچنین با توجه به استفاده بیشتر از وسایل گرمایی و احتمال نشت گاز مونوکسید کربن و بروز حادثه از شهروندان خواست ضمن رعایت نکات ایمنی، در استفاده از وسایل گازسوز دقت لازم را داشته باشند و از وسایل استاندارد و با راندمان بالا استفاده کنند.

حسینی به حفظ آمادگی کارکنان شرکت گاز فارس اشاره و اضافه کرد: با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته از همه توان و ظرفیت برای تامین گاز پایدار و مستمر و ایمن گاز برای مشترکین استفاده خواهیم کرد.

بر اساس گزارش هواشناسی فارس ، اقلید با یک درجه زیرصفر سردترین نقطه استان فارس است و لامرد و مُهر هم با ۲۳ درجه بالای صفر گرمترین منطقه فارس گزارش شده است. همچنین دمای هوای مرکز استان طی ۲۴ ساعت گذشته به هفت درجه سانتیگراد رسید و حداکثر دمای شیراز ۱۵درجه سانتیگراد گزارش شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیشگیری از دیابت با این میوه