فرماندار همدان: دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری از اعتیاد برنامه ارائه دهند


فرماندار همدان: دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری از اعتیاد برنامه ارائه دهند

همدان-ایرنا- فرماندار همدان با بیان اینکه معتادان متجاهر امنیت روانی و فضای عمومی شهر را به خطر می اندازند گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردمی باید برای پیشگیری از اعتیاد برنامه داشته باشند و از ظرفیت های موجود به طور کامل استفاده کنند.

‍ به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «محمد علی محمدی» در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان با بیان اینکه در این شورا گزارش‌های آماری ملاک نیست افزود: از بیان مسایل تئوری و آمارها در این جلسات باید عبور کنیم و در راستای برنامه های مشخص و عملیاتی شدن امور پیشگیرانه برویم.

وی با اشاره به اجرای بند بند طرح ساماندهی معتادان متجاهر تصریح کرد: مشاهده معتادان متجاهر با وضعیت ظاهری و رفتاری نامطلوب در شان مردم همدان و جامعه ما نیست.

فرماندار همدان با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر تنها معطوف به برخورد پلیس با این پدیده نیست افزود: بسیاری از ظرفیت های موجود ما از جمله مراکز ورزشی و فرهنگی آنطور که باید در دسترس عموم قرار نمی گیرد و با بهانه های واگذاری به بخش خصوصی، خراب شدن امکانات و دیگر موارد استفاده حداقلی داریم.

محمدی اظهار داشت: مراکز ورزشی، پایگاه های سلامت اجتماعی، مدارس، مساجد، کانون ها و حسینیه ها باید در حداکثر ساعات برنامه ریزی و برای مردم قابل استفاده باشد تا شهر دچار رخوت و آسیب های اجتماعی نشود.

وی با اشاره به لزوم همکاری با شهرداری در احداث و مدیریت گرمخانه ویژه افراد بدون سرپناه موقت خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سراهای در اختیار مدیریت شهری، نیز از جمله مراکزی است که باید با برنامه ریزی و پویایی کامل فعال باشند.

فرماندار همدان افزود: ضعف اعتقادات مذهبی با افزایش آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد رابطه مستقیم دارد و باید ضمن تبیین آثار مخرب این بلای خانمان سوز در جامعه به افزایش مهارت های فردی، اجتماعی و تقویت اعتقادات در فرزندان بیش از پیش توجه شود.

محمدی، فراهم کردن زیرساخت ها و پیش بینی برنامه های مفرح و سالم را از جمله ضرورت های مورد نیاز جوانان و نوجوانان دانست و گفت: در جلسات آینده این شورا، دستگاه های اجرایی عضو برنامه های مشخص خود را در این راستا اعلام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس