زیرآبِ محلات، گلوگاهِ ترانزیت مرگ


زیرآبِ محلات، گلوگاهِ ترانزیت مرگ

خمین - ایرنا -  زیرآب نامی آشنا و البته غمناک برای مردم خطه محلات در استان مرکزی است که در چند سال اخیر نه تنها مردم این دیار بلکه بسیاری از مسافران سایر شهرهای استان و کشور هم خاطرات غم انگیزی از این محور که به جولانگاه مرگ تبدیل شده، به خاطر دارند.

به گزارش ایرنا، جاده خمین - محلات از سالیان گذشته جز یکی از محورهای حادثه خیز استان محسوب می‌شود که آمار تصادف بالایی را به ثبت رسانده است.
محور زیر آب محلات یکی از مسیرهای پرتردد و سنگین است که هرساله به علت ناایمنی و حادثه خیر بودن تصادفات بسیاری در آن رخ داده و شماری بالایی از مسافران جان خود را از دست دادند.

نگاهی گذرا به آمار تصادفات منجر به جرح و فوت در استان مرکزی نشان می‌دهد که محور زیرآب شهرستان محلات همواره یکی از جاده‌هایی است که شمار سوانح جاده‌ای آن در صدر اخبار استان قرار دارد.

محور زیرآب شهرستان محلات یکی از مسیرهای پرترددی است که بخشی از پروژه ملی دلیجان - الیگودرز است که ۱۷ کیلومتر آن تاکنون تکمیل شده و به دلیل کمبود اعتبارات، بهسازی مابقی این مسیر باقی مانده است.

تسهیل در تخصیص اعتبار لازم و تکمیل هرچه سریع‌تر این محور حادثه خیز، مطالبه جدی مردم این خطه از مسئولان است.

زیرآبِ محلات، گلوگاهِ ترانزیت مرگ

بهسازی جاده زیرآب مطالبه چندساله مردم محلات
در پی تصادفات هفته‌های اخیر در این محور، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی درصحن علنی مجلس نیز به وزیر راه و شهرسازی در خصوص لزوم تکمیل سریعتر جاده زیرآب محلات تذکر داد.
حجت الاسلام " علیرضا سلیمی " گفت: ️این روزها متاسفانه جاده‌ زیرآب محلات و محور نیمور _ دلیجان شاهد حوادث فراوانی بوده و ما مکررا به آقای وزیر راه و آقای رئیس جمهور موارد را اعلام کردیم.
وی این نکته را هم اضافه کرده که با توجه به این که روزانه در این جاده شاهد حوادث دلخراشی هستیم، در هر هفته چندین نفر و در روزهای گذشته چهار جوان جان خود را از دست دادند.
نماینده مردم محلات و دلیجان توضیح داد: ️با توجه به اینکه کارشناسان وزارت راه اذعان داشتند که این جاده یکی از پرحادثه ترین نقاط کشور است، درخواست داریم هرچه زودتر این محور، تعیین تکلیف و تکمیل شود.

استاندار مرکزی نیز هفته گذشته سفری به شهرستان محلات داشت و طی بازدید از این محور حادثه خیز گفت: برخی طرح‌های نیمه تمام در این منطقه در حال تبدیل شدن به طرح‌های تاریخی هستند و مطالبه ریشه دار مردم منطقه هستند چراکه امنیت جانی مردم را به خطر انداختند.
" فرزاد مخلص الائمه " به نکته اشاره کرد که این کمربندی به دلیل ضعف برخی زیرساخت‌ها هماهنگ با توسعه شهرستان محلات پیش نرفته است.
استاندار مرکزی تاکید کرد: در این بازدید از نزدیک در جریان مشکلات کمربندی زیرآب قرار گرفتیم و باید راهکاری برای ادامه این طرح و رفع مشکلات پیمانکاران اندیشیده شود.

زیرآبِ محلات، گلوگاهِ ترانزیت مرگ

اعتبار تکمیل طرح محور زیرآب قطره چکانی است
فرماندار شهرستان محلات نیز معتقد است: اعتباری که برای این طرح در نظر گرفته شده به صورت قطره چکانی است و کُند بودن پیشرفت پروژه هم به همین دلیل است.
" محمدرضا ناظری " افزود: مکاتباتی با استاندار مرکزی و نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس انجام شده است و انتظار می‌رود هرچه زودتر اتمام این طرح را شاهد باشیم.


تکمیل جاده زیرآب ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی توضیح داد: تکمیل عملیات اجرایی جاده زیرآب محلات با مساعد شدن شرایط جوی از سر گرفته می‌شود و طول آن کیلومتر است که ۵ کیلومتر آن پیشتر افتتاح شده و ۱۲ کیلومتر دیگر ناتمام مانده است.

" علی اصغر حمزه لو" ادامه داد: از ۱۲ کیلومتر باقیمانده حدود ۶ و نیم کیلومتر زیرسازی شده و قرارداد آسفالت آن نیز با پیمانکار منعقد شده است.
وی اظهار داشت: تلاش شده از اعتبارات ملی نیز در راستای تکمیل این طرح استفاده کنیم و هزار تن قیر نیز جذب شده است.
به گفته حمزه‌لو، اعتبار هزینه شده جهت اجرای طرح تاکنون، ۶۰میلیارد ریال بوده که برای تکمیل نهایی به ۱۵۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

زیرآبِ محلات، گلوگاهِ ترانزیت مرگ

۲ پیمانکار پروژه تکمیل جاده زیرآب ۱۲۰ میلیارد ریال مطالبات دارند
رئیس راه و شهرسازی شهرستان محلات با بیان اینکه جاده زیراب محلات در قالب طرح ملی ۱۰۵ کیلومتر از دلیجان تا الیگودرز تعریف شده است، افزود: ۱۷ کیلومتر این مسیر در حوزه استحفاظی شهرستان محلات قرار دارد.
" طاهری" توضیح داد: در این منطقه ۲ پیمانکار فعال هستند و در حال حاضر ۱۲۰میلیارد ریال مطالبات دارند و مجموع اعتبارات تخصیص یافته در سال گذشته و امسال، ۹۰ میلیارد ریال است.
وی افزود: یک‌هزار تن قیر از معاونت ساخت وزارت راه و شهرسازی تخصیص داده شده که در حال تحویل به پیمانکار است تا بتوان بخشی دیگری از پروژه زیرآب که حدود چهار کیلومتر آن آماده آسفالت است، تکمیل شود.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!