مهمترین اثر مقاومت حفظ عزت و اقتدار ملی است


مهمترین اثر مقاومت حفظ عزت و اقتدار ملی است

قم - ایرنا - جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قم گفت: مهمترین اثر مقاومت و ایستادگی، حفظ عزت و اقتدار ملی است و نتیجه نهایی آن پیشرفت و استحکام داخلی کشور است.

سرهنگ مهدی کبیری پور روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگاران به مناسبت روز غزه افزود:‌ بر همین اساس مستکبران از راه‌های مختلف بدنبال کم‌رنگ کردن اراده‌ و تضعیف روحیه‌ بویژه در نسل جوان هستند.

وی اظهار داشت: ملتی که اراده ایستادگی و مقاومت ندارد ، مطمئنا زیر دست و پای دشمنانش حیات خفت بار خود را جستجو می‌کند.

وی ادامه داد: امروز روز غزه ؛ نماد ایستادگی و مقاومت است. باریکه‌ای که در شدیدترین محاصره، ۲۲ روز مقاومت کرد و ثمره‌اش عزت و آبرو برای مردمان‌ مقاومش شد.

کبیری پور افزود: جریانات و حوادث تاریخی نشان داده که همواره هزینه سازش بیشتر از مقاومت بوده‌است. برای مثال می‌توان به قرارداد ترکمنچای ، حادثه بوسنی، سقوط لیبی و قزافی و... اشاره کرد.

وی گفت: علاوه بر دشمنان خارجی، همیشه افراد حقیری بدلیل پستی و فرومایگی خود، دنبال وابستگی همه‌جانبه به صاحبان زر و زور در عالم بوده‌اند.

وی افزود: مقام معظم رهبری دراین رابطه فرمودند: " هر حرکتی که منجر به این بشود که نسل جوان احساس کند باید از صحنه‌ مقاومت کناره بگیرد، این حرکت، باواسطه یا بی‌واسطه، مربوط به آمریکا و نظام استکباری است؛ این یک معیار کلی است."

کبیری‌ پور گفت: امروز بر همه‌ ما تکلیف است که با الگوگیری از قله‌ها و نمادهای مقاومت، همچون سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی، جوانان و نوجوانان را در مسیر مقاومت و ایستادگی، تقویت و آگاه سازیم.

روز ۲۹ دی ماه ، مصادف با «روز غزه» است؛ نام‏گذاری این روز به دنبال مقاومت مردم غزه در برابر تهاجم همه‏ جانبه رژیم اشغالگر قدس و پیروزی آنان در جنگ ۲۲ روزه صورت گرفت.

نوار غزه در جنوب‌ غربی‌ سرزمین‌های‌ اشغالی فلسطین و با مساحتی بیش از ‌۳۶۰‌ کیلومتر مربع‌ واقع شده و بیش از یک‌ میلیون‌ و۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان