تروئیکای اروپایی: روند رایزنی‌های احیای توافق هسته‌ای کُند است


تروئیکای اروپایی: روند رایزنی‌های احیای توافق هسته‌ای کُند است

مذاکره کنندگان سه کشور اروپایی حاضر در برجام مدعی روند کُند رایزنی‌های احیای توافق هسته‌ای شدند.

«لارنس نورمن» خبرنگار وال استریت ژورنال، در پیامی به نقل از یکی از مذاکره‌کنندگان تروئیکای اروپایی مدعی پیش‌رویِ کند مذاکرات احیای برجام شد.

نورمن در پیامی توییتری به نقل از یکی از مذاکره کنندگان سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان، نوشت: «مذاکرات همچنان بسیار کند پیش می‌روند و زمان ما در حال اتمام است. موضوعات کلیدی هسته‌ای و لغو تحریم‌ها حل نشده باقی‌مانده است.»

او در ادامه افزود: «ما باید به مرحله آخر مذاکرات برسیم؛ چرا که در غیر این صورت ممکن است نتوانیم در یک بازه زمانی به توافقی دست یابیم که مزایای ضروری عدم اشاعه را به همراه داشته باشد.»

شب گذشته نیز نشریه وال استریت ژورنال اعلام کرد که ایران برای آنکه دوباره آمریکا از توافق هسته‌ای خارج نشود، خواهان تعهد قانونی شده است.

به تازگی «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا، مدعی شد سیاست واشنگتن در عین شفاف و بی‌پرده بودن بر دو اصل استوار است و آن‌ها را تلاش برای عدم حصول ایران به سلاح هسته‌ای و استفاده از دیپلماسی برای حصول توافق با کشورمان ادعا کرده است.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در کنفرانسی مطبوعاتی پیشتر اعلام کرده بود که امکان دستیابی به یک توافق با ایران در مذاکرات وین وجود دارد و جو مذاکرات بهتر از آن چیزی است که قبلاً بود.

تروئیکای اروپایی: روند رایزنی‌های احیای توافق هسته‌ای کُند است

هشتمین دور مذاکرات برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران روز دوشنبه ۶ دی در هتل کوبورگ وین آغاز شد و با وقفه‌ای چند روزه مجددا ادامه یافت. تمرکز مقامات ایرانی در این دور از مذاکرات بر لغو تحریم‌های آمریکا و پایبندی تضمین شده این کشور معطوف شده است. آمریکا نیز که به طور غیرمستقیم در حال تاثیرگذاری در مذاکرات است ادعا کرده در خصوص ایران دیپلماسی را ترجیح می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!