درام جنجالی و برکناری پرنسس ماکو از سلطنت بخاطر ازدواج با معشوقه اش


درام جنجالی و برکناری پرنسس ماکو از سلطنت بخاطر ازدواج با معشوقه اش کومورو ماکو شاهدخت ژاپن متولد 23 اکتبر 1991 فرزند اول و اولین دختر شاهزاده آکی‌شینو است. او همچنین بزرگترین نوه امپراتور سابق ژاپن آکی‌هیتو است. پدرش شاهزاده آکی‌شینو، مادر شاهدخت آکی‌شینو و دین و مذهب او شینتو است. ماکو در قبل از سال 2022 با ازدواجش با معشوقه غیر سلطنتی بر طبق...

درام جنجالی و برکناری پرنسس ماکو از سلطنت بخاطر ازدواج با معشوقه اش

کومورو ماکو شاهدخت ژاپن متولد 23 اکتبر 1991 فرزند اول و اولین دختر شاهزاده آکی‌شینو است. او همچنین بزرگترین نوه امپراتور سابق ژاپن آکی‌هیتو است.

پدرش شاهزاده آکی‌شینو، مادر شاهدخت آکی‌شینو و دین و مذهب او شینتو است. ماکو در قبل از سال 2022 با ازدواجش با معشوقه غیر سلطنتی بر طبق رسم خانواده سلطنتی ژاپن القابش را از دست داد و خانواده سلطنتی را ترک گفت.

در ادامه درام جنجالی ماکو و از دست دادن مقام سلطنتی بخاطر ازدواج با معشوقه اش را دنبال کنید:

درام جنجالی و برکناری پرنسس ماکو از سلطنت بخاطر ازدواج با معشوقه اش

ماکو، شاهدخت دربار ژاپن و نامزدش کی کومورو که از خاندان سلطنتی نیست، روز جمعه اعلام کردند که روز 26 اکتبر با یکدیگر ازدواج خواهند کرد، ازدواجی جنجالی که برابر قوانین دربار ماکو را ملزم می‌کند تا از مقام سلطنتی خود صرف نظر کند.

او برادرزاده امپراطور فعلی است که به خاطر داستان عشقش به یک جوان معمولی سال‌ها اخبارش در سراسر جهان دنبال می‌شده است.

ماکو، نوه 29 ساله امپراطور پیشین آکی هیتو، به اتفاق کی کومورو خبر نامزدی خود را نخستین بار در سال 2017 اعلام کردند، اما به دلیل اختلاف مالی بین مادر کومورو و نامزد سابقش، تاریخ ازدواج به تعویق افتاد. شاهزاده ماکو و کومورو هنگام حضور در دانشگاه بین‌المللی مسیحی در توکیو در سال 2012 با یکدیگر آشنا شدند.

درام جنجالی و برکناری پرنسس ماکو از سلطنت بخاطر ازدواج با معشوقه اش

کومورو که وکیل است در نیویورک کار می‌کند و به همین دلیل انتظار می‌رود این زوج پس از عروسی به نیویورک نقل مکان کنند. گفته می‌شود که شاهزاده ژاپنی از دریافت مبلغ یک میلیون دلار که برای شروع زندگی جدیدش در خارج در نظر گرفته شده است، صرف نظر می‌کند. این مبلغ مانند یک مهریه قرار بود که به او پرداخت شود.

بر اساس قانون امپراطوری ژاپن، تنها مردان خاندان سلطنتی تاج و تخت را به ارث می‌برند و دختران امپراطور به این مقام نمی‌رسند.

سایر شاهدخت‌های مجرد خاندان سلطنتی ژاپن نیز اگر با مردانی غیراشرافی و معمولی ازدواج کنند، عنوان و وابستگی سلطنتی خود را از دست می‌دهند و به این ترتیب این خاندان ممکن است با مشکل کمبود اعضای کافی برای انجام وظایف عمومی خود روبه‌رو شود.

درام جنجالی و برکناری پرنسس ماکو از سلطنت بخاطر ازدواج با معشوقه اش

دو: ماساکو، زن عموی ماکو و همسر امپراطور ژاپن است. بسیاری او را دایانای شرق می‌خوانند. ماساکو در سال 1963 در توکیو زاده شد. او بزرگترین دختر هیساشی اووادا دیپلمات سرشناس ژاپنی و رئیس سابق دیوان بین‌المللی دادگستری است.

ماساکو دارای مدرک کارشناسی هنر افتخارات لاتین و دارای مدرک علوم اقتصاد از دانشگاه هاروارد است. او همچنین برای تحصیل در رشته روابط بین‌الملل به دانشگاه آکسفورد رفت، اما دوره آموزشی خود را به پایان نرساند. مشاور ارشد وی برای پایان‌نامه دانشگاه هاروارد جفری ساکس بود. او همچنین مدتی در دانشگاه توکیو درس خواند.

درام جنجالی و برکناری پرنسس ماکو از سلطنت بخاطر ازدواج با معشوقه اش

ماساکو سابقاً در وزارت امور خارجه ژاپن استخدام شده بود و در آنجا به همراه پدرش که مدیر کل و معاون وزیر بود کار می‌کرد. او در طی این مدت با رهبران زیادی از سراسر دنیا همچون رئیس‌جمهور ایالات متحده، بیل کلینتون، و رئیس‌جمهور روسیه، بوریس یلتسین، ملاقات کرد. او همچنین به عنوان مترجم در مذاکرات با ایالات متحده درباره ابررسانایی حضور داشت.

درام جنجالی و برکناری پرنسس ماکو از سلطنت بخاطر ازدواج با معشوقه اش

ماساکو شاهزاده را در نوامبر 1986 و زمانی که یک دانشجو در دانشگاه توکیو بود برای اولین بار ملاقات کرد. با این حال بعضی می‌گویند که آن‌ها در اصل قبلاً و زمانی که پدر ماساکو به عنوان همراه و ملتزم به خانواده امپراطوری خدمت می‌کرد یکدیگر را ملاقات کرده بودند. در طول سال 1987 مطبوعات به‌طور دائم ماساکو و شاهزاده را زیر نظر داشتند.

نام ماساکو از لیست عروسان سلطنتی ممکن به خاطر مباحثه در مورد پدربزرگ مادری‌اش، یوتاکا اگاشیرا، رئیس شرکت چیسو، یک شرکت بدنام برای درمان بیماری میناماتا و رسوایی آن در ایجاد آلودگی عمده، خط خورد. هر چند در پشت صحنه، ارتباط او با شاهزاده بدون هیچ لطمه‌ای ادامه داشت.

درام جنجالی و برکناری پرنسس ماکو از سلطنت بخاطر ازدواج با معشوقه اش

اما ماساکو برای اینکه پیشنهاد ازدواج ولیعهد را بپذیرد سال‌ها وقت لازم داشت. تولد دخترشان آیکو، که پس از گذشت هشت سال از ازدواجشان به وقوع انجامید، بحث پر جنب و جوشی را در ژاپن برانگیخت که مطابق آن می‌بایست قانون خانواده امپراطوری در سال 1947 از ارشدیت مطلق پسران تغییر یابد به طوری که یک زن هم بتواند به تاج و تخت برسد و فرمانروایی کند.

درام جنجالی و برکناری پرنسس ماکو از سلطنت بخاطر ازدواج با معشوقه اش

در همین حین که در ژاپن بحث بر سر این ماجرا ادامه داشت، سومین فرزند برادر شوهر ماساکو به دنیا آمد تا دختر این زوج به حاشیه برود و خط سلطنت مسیر دیگری را طی کند. ماساکو از سال 2002 انظار عمومی را ترک کرد تا حاشیه‌نشین شود و علت آن هم اختلالات عاطفی ناشی از فشار‌ها برای به دنیا آوردن فرزند پسر و کنار آمدن با زندگی در خانواده امپراطوری عنوان شد.

در 11 ژوئیه 2008 ناروهیتو از مردم تقاضا کرد که همسر بیمارش را درک کنند. او در یک سفر هشت روزه و بدون ماساکو در اسپانیا بود تا در عروسی فیلیپه، شاهزاده آستوریاس شرکت کند.

او در این مورد گفت: «من دوست دارم که مردم بفهمند که ماساکو در حال ادامه دادن تلاشش برای بهبودی به کمک اطرافیانش است. خواهش می‌کنم با او در طی این مدت طولانی با مهربانی رفتار کنید.»

فشار‌ها برای به دنیا آوردن فرزند پسر و مطابقت یافتن با سنت‌های باستانی و همچنین قانون امپراطوری به تصویب رسیده در سال 1947 از دلایل بیماری او فرض می‌شوند.

از سوی دیگر گفته می‌شود که ماساکو به دلیل آنکه از فعالیت‌های سیاسی منع شده و نمی‌تواند دیگر دیپلمات باشد، سال‌هاست که افسرده است. در ژاپن و جهان بسیاری ماساکو را شاهزاده خانمی در قفس می‌دانند که از بد حادثه ملکه شده است. همان نگاهی که سال‌هاست در مورد پرنسس دایانا، همسر سابق ولیعهد بریتانیا وجود دارد.

در بسیاری مواقع دنیای شاهزاده ها و سلطنتی ها از دور خوش آب رنگ هستند اما در دل زندگی این شاهزاده ها و شاهدختها مشکلات بسیار زیادی وجود دارد آن هم تنها بخاطر قوانینی که به اجبار باید به آن عمل کنند!

درام جنجالی و برکناری پرنسس ماکو از سلطنت بخاطر ازدواج با معشوقه اش

هیچ چیزی به اندازه آزادی ما انسان ها ارزش ندارد!!

مطالب پیشنهادی

بچه هایی که در آینده ملکه یا پادشاه می شوند/خانواده های سلطنتی
عکسهای دیدنی مدل لباس و کلاه عجیب خانواده سلطنتی انگلستان
دختران بازیگر جذاب هالیوودی که عروس خاندان سلطنتی شدند + تصاویر
جانشین های سلطنت بریتانیا بعد از الیزابت دوم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهره‌های سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!