روز محاکمه تروریست


روز محاکمه تروریست

نخستین جلسه دادگاه سرکرده گروهک تروریستی حرکه النضال در شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکرده گروهک تروریستی حرکه النضال با پخش تصاویری از جنایات او شروع شد.

تصاویری از شهدایی که با اقدامات تروریستی این متهم به خاک و خون کشیده شدند و خانواده‌هایی که در غم از دست دادن عزیزانشان عزادار شدند.
همان فردی که در فاصله سال‌های ۸۴ تا ۹۹ ده‌ها اقدام تروریستی در کشور انجام داده و مهره کلیدی سرویس‌های جاسوسی بیگانه برای سازماندهی تروریست‌ها در خوزستان بوده است.
اما این متهم کیست؟ حبیب فرج الله چعب مشهور به حبیب اسیود، سرکرده این گروه تروریستی است.
امروز نماینده دادستان درباره اتهام‌های او گفت: طبق اطلاعات و تحقیق وزارت اطلاعات، اقاریر متهم، تحقیقات به‌عمل‌آمده و ادله موجود؛ وی متهم است به افساد فی‌الارض از طریق تشکیل، اداره و سرکردگی گروهکی به نام حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز و طراحی و اجرای عملیات تروریستی و تخریب اموال عمومی که از طریق عملیات‌های گوناگون آن‌ها را انجام داده است.
نماینده دادستان در ادامه قرائت کیفرخواست حبیب اسیود از نقش او در حادثه تروریستی سال ۹۷ اهواز هم گفت.
آقای وزیری افزود: این گروهک تروریستی در یکی از اقدامات خود در ۳۱ شهریور ۹۷ با همکاری سایر گروه‌های تروریستی، مراسم رژه نیرو‌های مسلح را مورد هدف قرار داد و ۲۵ نفر از جمله یک کودک را شهید و ۷۰ نفر را مجروح کردند.
آن طور که در کیفرخواست آمده است با اقدامات متهم حبیب اسیود بیش از ۴۵۰ نفر از هموطنان شهید و مجروح شدند.
نماینده دادستان در این باره گفت: بمب‌گذاری در فرمانداری اهواز در سال ۸۴، بمب‌گذاری در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یا همان سازمان برنامه‌وبودجه خوزستان در سال ۸۴، عملیات بمب‌گذاری اداره مسکن و شهرسازی اهواز در سال ۸۴ بمب‌گذاری در اداره محیط‌زیست اهواز در سال ۸۴، بمب‌گذاری در خطوط انتقال نفت خوزستان، بمب‌گذاری در محور انتقال نفت اهواز، آبادان و ماهشهر، بمب‌گذاری در فرمانداری دزفول و آبادان در سال ۸۴، برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در دادگستری اهواز از جمله اقدامات این متهم بوده است.
این متهم با حمایت مالی کشور سوئد و سرویس‌های جاسوسی بیگانه، اقدام به سازماندهی تروریست‌ها در ایران کرده است.
جلسه امروز فقط به قرائت کیفرخواست اختصاص داشت و دفاعیات متهم در جلسه بعدی شنیده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس