خسارت 200 میلیارد تومانی به راه‌های جنوب استان کرمان در برآورد اولیه


خسارت 200 میلیارد تومانی به راه‌های جنوب استان کرمان در برآورد اولیه

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از خسارت 200 میلیارد تومانی به راه‌های جنوب استان کرمان در برآورد اولیه خبر داد و گفت: با توجه به ایجاد بستر مناسب برای تردد مردم و اکیپ های امدادی کار بازگشایی محورهای خسارت دیده و متأثر از سیلاب چند روز گذشته در شهرستان‌ها و مناطق سیل زده جنوب کرمان از صبح امروز آغاز شد.

مجتبی محمودی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه همچنان در برخی از مناطق سیل زده سیلاب و طغیان رودخانه ها فروکش نکرده است افزود :اولویت بازگشایی راه‌ها در مناطق سیل زده با محورهای شریانی و اصلی است .
وی از بسیج تمام امکانات ماشین آلات سنگین راهداری در مناطق سیل زده خبر داد و گفت: علاوه بر توان ماشین آلات راهداری در ادارات شهرستانی دستگاه‌های راهداری از ستاد اداره کل در جیرفت به مناطق اعزام شده است و در حال حاظر ۸۰ دستگاه راهداری در حال کار هستند .

محمودی با اشاره به اینکه همچنان ۲ محور اصلی، ۵محور فرعی و ۴۵ راه روستایی همچنان بعلت طغیان رودخانه ها و سیلابی بودن در جنوب کرمان مسدود است افزود :با شرایط طغیان رودخانه ها عملا هیچ عملیات راهداری در بستر رودخانه های سیلابی تا کاهش سیلاب نمی‌توان انجام داد .
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی در برآورد اولیه به حوزه راه‌های جنوب استان کرمان در این سیلاب خبر داد و گفت : بیش از ۴۵ دستگاه پل و ابنیه فنی بین ۲۰ تا ۵۰ درصد دچار خسارت شده است .وی از اعزام کارشناسان اداره نگهداری راهها و ابنیه به مناطق خسارت دیده برای بازدید و برآورد فنی و دقیق خبر داد .
محمودی از تخریب ۱۵ کیلومتر دریواسیون و دیواره های هدایت سیلاب و خسارت به بیش از هزار کیلومتر راه روستایی در جنوب کرمان بعلت جاری شدن سیلاب خبر داد .
محمودی با بیان اینکه این میزان خسارت را به خسارت سیلابهای ابتدای دیماه هم اضافه کنیم حجم زیادی خسارت به مجموعه زیرساختهای راه و حمل و نقل جنوب استان وارد شده است که بایستی برای ترمیم و بازسازی آن اعتبارات ویژه ملی در نظر گرفته شود .
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان با بیان اینکه این اداره کل تمام توان خود را برای بازگشایی راه‌های روستایی و در صورت نیاز عملیات تیغ زنی بکار گرفته است. افزود:میزان خسارتها در شهرستانهای جنوبی بالا است و بعلت گستردگی منطقه هم در مناطق کوهستانی و هم در دشت و از طرفی کمبود امکانات دستگاههای سنگین و بعُد مسافت مناطق خسارت دیده بایستی با این شرایط از امروز اقدامات راهداری در مناطق سیل زده را انجام دهیم .

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در