مشاور وزیر بهداشت: واکسیناسیون بازرترین اقدام دولت برای سلامت همگانی است


مشاور وزیر بهداشت: واکسیناسیون بازرترین اقدام دولت برای سلامت همگانی است

مشهد- ایرنا- مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین و گسترش سلامت همگانی را مهمترین اولویت دولت اعلام و بیان کرد: اجرای طرح واکسیناسیون همگانی در مقابل ویروس کرونا ظرف دو سال اخیر بازرترین اقدام دولت جمهوری اسلامی ایران در جهت تامین سلامت همگانی بوده است.

دکتر سیدمحمد پورحسینی روز چهارشنبه در همایش سراسری روسای دانشگاهها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور در مشهد افزود: واکسیناسیون همگانی که با وجود همه کمبودها و تحریم‌ها در چارچوب همراهی خوب مردم با دولت و نهادهای متولی صورت گرفت، مجاهدتی عظیم بود که با تقدیم شهدای سلامت در این مسیر حرکتی ماندگار در تاریخ پزشکی ایران به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: همایش جاری روسای دانشگاههای علوم پزشکی در مشهد فرصتی مغتنم در جهت تبادل نظر، تدوین برنامه‌ها و سیاستها در بخشهای صف و ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارتخانه بهداشت همچنین اظهار امیدواری کرد: برآیند نشستها و گفتگوهای همایش مشهد بتواند در همفکری و انسجام هر چه بیشتر اقدامات و برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای عموم مردم در سطح کشور موثر باشد.
وی گفت: برپایی حضوری همایش جاری رووسای دانشگاهها و دانشکده‌های علوم پزشکی در مشهد پس از برگزاری دو همایش مجازی در دولت جدید فرصت مناسبی است تا مدیرانی که اخیرا به بدنه وزارت بهداشت ملحق شده‌اند در کنار هم تعامل و همفکری بیشتری داشته باشند.
دکتر پورحسینی افزود: برنامه‌های وزارت بهداشت در دولت سیزدهم محدود به موضوع کرونا و مباحث مرتبط با آن نیست.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود در چارچوب همایش کنونی موضوعات مهم در بخشهای مختلف مد نظر بهداشت مطرح شده و با تبادل و تجمیع نظرات در پایان اجلاس به بیانیه‌ای موثر و قابل اجرا در بدنه وزارت بهداشت برسد.
همایش سراسری روسای دانشگاهها و دانشکده‌های علوم پزشکی و معاونان و مدیران وزارت بهداشت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا روز جمعه آتی در این شهر ادامه دارد.

۶۹ مرکز آموزش عالی علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شامل ۵۱ دانشگاه و ۱۸ دانشکده علوم پزشکی در سطح استانها و شهرستانهای کشور تحت مدیریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت دارند.

همچنین "۷۷۸ مرکز تحقیقاتی، ۱۵ شبکه تحقیقات سلامت، ۱۵ پژوهشکده سلامت، ۱۲ پارک علم و فناوری و ۹۳ مرکز رشد فناوری" در مجموعه دانشگاههای علوم پزشکی کشور و یا در کنار آنها دایر و فعال هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت بیت‌کوین سقوط کرد