هوای سرد همچنان در استان خراسان رضوی ماندگار است


هوای سرد همچنان در استان خراسان رضوی ماندگار است

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:هر چند طی امروز و فردا در استان خراسان رضوی جو، پایدار است و دما افزایش می یابد اما از اواخر وقت فردا یک سامانه جدید سرد و بارشی وارد استان خواهد شد.

زهرا مبشری نسب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی ورود این سامانه روز جمعه و شنبه آینده، کاهش محسوس دمای هوا، ابرناکی و بارش هایی به صورت برف، پیش بینی می شود.

وی ادامه داد:این بارش ها غالبا به صورت پراکنده خواهد بود و طی این مدت بیشترین حجم بارندگی در نیمه شمالی استان خراسان رضوی خواهد بود و این سامانه بارشی، صبح یکشنبه هفته آینده از استان خارج می شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین طی روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه هفته آینده هوا در استان سردتر می‌شود و به طور حتم یخ‌بندان رخ خواهد داد و دمای هوا در اکثر نقاط به کمتر از منفی پنج درجه سانتیگراد خواهد رسید.

مبشری نسب افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین یک درجه سانتیگراد زیر صفر تا ۱۰ درجه سلسیوس در نوسان بود اما امروز بیشینه دمای هوای مشهد به ۹ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای آن به حدود ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: همچنین طی شبانه روز گذشته بیشترین شدت وزش باد در مشهد با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت ثبت شده است و میزان بارش باران نیز در این شهر ۱.۵ میلیمتر بوده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: قوچان با کمینه دمای هوای ۱۲ درجه زیر صفر و گناباد با بیشینه دمای هوای ۱۶ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

مبشری نسب افزود: همچنین بیشترین شدت وزش باد خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان‌ سبزوار با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت ثبت شده است و طی شبانه روز گذشته بیشترین بارش باران در شهرستان تایباد ۶.۸ دهم میلیمتر گزارش شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید