معاون وزیر بهداشت: برنامه پزشک خانواده از رویکردهای مهم وزارت است


معاون وزیر بهداشت: برنامه پزشک خانواده از رویکردهای مهم وزارت است

مشهد- ایرنا- معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه پزشک خانواده را از رویکردهای مهم این وزارتخانه توصیف و بیان کرد: راه‌اندازی دوره پزشکی عمومی با گرایش ویژه پزشک خانواده در همین راستا مد نظر قرار دارد.

دکتر ابوالفضل باقری‌فرد روز چهارشنبه در همایش روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور در مشهد "برگزاری دوره کارورزی ویژه پزشک خانواده، ورود مستقیم به دوره دستیاری پزشکی خانواده، برنامه‌ریزی و بازنگری دوره دستیاری پزشکی خانواده و توانمندسازی نیروی انسانی" را نیز در چارچوب حل مشکلات جامعه از دیگر موارد برنامه‌ پزشک خانواده برشمرد.
وی به پاسخگویی اجتماعی و عدالت آموزشی به عنوان دیگر برنامه‌ محوری وزارت بهداشت اشاره و بیان کرد: "توجه به نیازهای جامعه در تدوین و بازنگری برنامه‌های آموزشی، استقرار نظام بومی مبتنی بر شواهد و همچنین تاکید بر بهره‌گیری از توانمندی دانشگاهها در ارائه دروس به صورت ترکیبی" محورهای این برنامه را تکشل می‌دهند.

معاون وزیر بهداشت افزود: آموزش مهمترین رکن هر دانشگاه است لذا تقویت بین‌المللی آموزش گام بزرگی در تحول و توسعه آموزش سلامت کشور محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: تاکنون کارهای بزرگی در حوزه آموزش دانشگاههای علوم پزشکی انجام شده ولی منجر به بهره‌وری کلی در آموزش نشده است زیرا برنامه‌های عملیاتی آموزش متناسب با رشد کشور نبوده‌اند.
دکتر باقری‌فرد گفت: بهینه‌سازی آموزش از راهبردهای مهم توسعه آموزش در کشور است که منجر به ارتقای کیفیت آموزش خواهد شد و از الزامات آن حرکت در مسیر عدالت آموزشی است.
وی افزود: تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص، کارآفرین و پاسخگو به نیازهای جامعه، دستیابی به مرجعیت علمی و سرآمدی منطقه، بین‌المللی‌سازی آموزش عالی حوزه سلامت، نهادینه کردن نظام مدیریت جامع، کیفیت آموزش علوم پزشکی، توسعه و گسترش عادلانه و نیازمحور آموزش علوم پزشکی، توسعه روشهای نوین و فناوریهای پیشرفته در آموزش علوم پزشکی از برنامه‌ها و اولویتهای راهبردی معاونت آموزشی وزارت بهداشت به شمار می‌روند.
همایش سراسری روسای دانشگاهها و دانشکده‌های علوم پزشکی و معاونان و مدیران وزارت بهداشت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا روز جمعه آتی در این شهر ادامه دارد.

۶۹ مرکز آموزش عالی علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شامل ۵۱ دانشگاه و ۱۸ دانشکده علوم پزشکی در سطح استانها و شهرستانهای کشور تحت مدیریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت دارند.

همچنین "۷۷۸ مرکز تحقیقاتی، ۱۵ شبکه تحقیقات سلامت، ۱۵ پژوهشکده سلامت، ۱۲ پارک علم و فناوری و ۹۳ مرکز رشد فناوری" در مجموعه دانشگاههای علوم پزشکی کشور و یا در کنار آنها دایر و فعال هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403