تعداد بستری‌شدگان کرونا در خراسان رضوی روند افزایشی دارد


تعداد بستری‌شدگان کرونا در خراسان رضوی روند افزایشی دارد

مشهد- ایرنا- مسوول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر بیش از 380 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند که طی روزهای گذشته روند افزایشی داشته است.

دکتر محمد پهلوان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۹۵ نفر از این تعداد در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که این دانشگاه علاوه بر مشهد ۱۵ شهرستان دیگر استان را زیر پوشش دارد.
وی اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۱۸ بیمار بدحال کرونایی در بخشهای مراقبت‌های ویژه بیمارستانهای استان خراسان رضوی تحت معالجه قرار دارند.
مسوول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد بستری‌شدگان دیروز ناشی از کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی را ۱۳۵ نفر عنوان کرد و گفت: تعداد بستری‌شدگان روزانه طی ۱۰ روز گذشته در نوسان بوده است .
پهلوان نسبت به خطر شیوع اُمیکرون طی روزهای آینده در استان خراسان رضوی و کشور هشدار داد و بر پوشش فراگیر واکسیناسیون و تزریق دز سوم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کرد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد.
ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.
۳۳ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت آبی قرار دارند.
به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر دیروز سه شنبه ۲۸ دی ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۶۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۳۰۶ نفر از آنها بستری شدند و همچنین مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۸۴۹ نفر رسید.
طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۱۱۳ تن رسید.
تا کنون ۶ میلیون و ۶۸ هزار و ۹۸۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
هزار و ۲۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
همچنین تا کنون ۶۰ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۵۲۶ دُز اول، ۵۳ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۷۰۰ دُز دوم و ۱۳ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۴۲۶ دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۲۶ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۶۵۲ دُز رسیده است.
طی شبانه روز گذشته نیز ۳۷۷ هزار و ۶۷۷ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
"پاندمی کرونا" در سطح جهان، ۳۳۱ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۹۸۸ نفر را بیمار کرده و جان پنج میلیون و ۵۶۵ هزار و ۳۹۲ تن را گرفته است. ۲۶۹ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۳۰۶ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در جهان درمان شده‌اند.
آمریکا در این میان با ۶۷ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۱۹۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۸۷۴ هزار و ۳۲۱ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و انگلیس بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.
ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی از لیست جدول ۱۰ کشوری که بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد حذف شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش