ماندگاری هوای سرد در بیشتر مناطق کشور


یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت. به گزارش میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای شرق هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان‌وبلوچستان بارش باران همراه با...

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای شرق هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان‌وبلوچستان بارش باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود و در مناطق مرتفع بارش‌ها به صورت برف رخ می‌دهند و از اواخر وقت امروز هم سامانه بارشی بعدی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه این سامانه بارشی طی روز پنجشنبه در شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی، به تدریج در ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های ساحلی دریای خزر بارش باران و برف را به همراه دارد و در مناطق کوهستانی هم کولاک برف رخ می‎‌دهد، ادامه داد: روز جمعه این شرایط جوی را در مناطق شرقی سواحل دریای خزر، ارتفاعات شرقی البرز و مناطق شمال شرق انتظار داریم و بخش‌های شرقی کشور هم از با بارش پراکنده برف و باران مواجه هستند.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز‌های شنبه و یکشنبه برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود، افزود: امروز در مناطق ساحلی دریای خزر و استان اردبیل روند افزایش نسبی دما را داریم، اما مجددا از روز پنجشنبه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر روند کاهشی دما در این مناطق رخ می‌دهد.

رفیعی با اشاره به اینکه در سایر مناطق کشور طی ۵ روز آینده انتظار روند کاهشی دما و ماندگاری هوای سرد را به ویژه طی روز‌های جمعه و شنبه داریم، اظهار کرد: طی روز‌های پنجشنبه و جمعه در جنوب غرب و استان‌های ساحلی جنوبی کشور از جمله هرمزگان، سیستان‌وبلوچستان، مناطقی از خراسان جنوبی و شرق کرمان پدیده غالب وزش باد شدید است و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید را به همراه دارد و همچنین این شرایط طی روز جمعه برای نیمه شرقی کشور و استان‌های قزوین، البرز، تهران، مرکزی، قم، سمنان و اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه آب‌های خلیج‌فارس امروز مواج و متلاطم هستند، توضیح داد: از روز پنجشنبه تا قبل از ظهر شنبه هم انتظار این شرایط را در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان داریم و دریای خزر هم طی روز‌های پنجشنبه و جمعه مواج و طوفانی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران عنوان کرد: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری است و در اواخر وقت در برخی ساعات غبار محلی دارد و حداکثر دما در پایتخت امروز به ۷ درجه بالای صفر و حداقل دمای آن فردا به حدود ۲ درجه زیر صفر می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در