دانش‌آموزان برای حفاظت از محیط زیست باید آموزش ببینند


دانش‌آموزان برای حفاظت از محیط زیست باید آموزش ببینند

اهواز - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه دانش‌آموزان باید آموزش لازم را برای حفاظت محیط زیست فرا بگیرند، گفت: این سازمان آمادگی همکاری برای ارایه آموزش‌های محیط زیستی با آموزش و پرورش است.

به گزارش ایرنا محمد جواد اشرفی روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت و نواختن زنگ روز ملی هوای پاک در مدرسه مطهره اهواز بیان کرد: آموزش و پرورش می‌تواند با همکاری واحد مشارکت‌های محیط زیست آموزش های لازم را به دانش آموزان در خصوص حفاظت محیط زیست و داشتن هوایی پاک ارایه دهد.

وی ادامه داد: باید به دنبال یک الگو برای توسعه و فرهنگ زیست محیطی در خوزستان باشیم تا در پاک ماندن هوا برای آیندگان اقدامات موثری انجام شود.

وی افزود: به دلیل مراقبت نکردن از محیط زیست، هوا ناپاک شده و سلامتی مردم به خطر افتاده و شرایط آب و هوایی جهان نیز دچار تغییرات زیاد شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: اگر شاهد سیل های ویرانگر و یا خشکسالی هستیم و مردم و کشاورزان دچار خسارت می‌شوند و یا شاهد مرگ گاومیش ها در تابستان امسال بر اثر بی آبی بودیم به دلیل تغییراتی است که انسان ها در محیط زیست ایجاد کرده اند.

اشرفی بیان کرد: استفاده بیش از حد از این تغییرات به دلیل دخالت انسانی در طبیعت و یا استفاده بیش از حد از بنزین و نفت و یا به دلیل آلایندگی کارخانه‌ها، باعث ناپاک شدن هوا شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: دانش آموزان آینده‌ساز این کشور هستند و باید از اشتباهات گذشتگان درس بگیریم و آلودگی هوا نداشته باشیم. یکی از راه‌های حفاظت از هوا کاشت درخت است ضمن اینکه با تخریب محیط زیست باید برخورد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز با بیان اینکه توجه به نقش دانش آموزان در آینده کشور بسیار اثرگذار است گفت: در قالب امضای تفاهم نامه با اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، آموزش مسایل محیط زیستی به دانش آموزان و کارکنان آموزش و پروش در دستور کار قرار گرفته است.
کوروش مودت ادامه داد: این آموزش ها با محوریت هوای پاک به دانش آموزان دبستان مطهره اهواز به عنوان الگو اجرا می شود.
وی نقش آموزش و پرورش در توسعه انسانی و تربیت نسل جوان و آینده ساز کشور را بسیار موثر دانست و افزود: استفاده نادرست از محیط زیست موجب شده تا آلایندگی هوا در شهرهای مختلف تشدید شود که امضای تفاهم نامه با محیط زیست می تواند در فرهنگ سازی بین عموم جامعه موثر باشد.
۲۹ دی روز ملی هوای پاک است و شعار امسال این روز "هوای پاک، حقوق عامه، اراده ملی" تعیین شده که با توجه به اهمیت موضوع هوا، سازمان حفاظت محیط زیست برنامه‌های متنوعی را از ۲۵ دی تا اول بهمن در سراسر کشور تدارک دیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خط و نشان صریح باقری برای صهیونیست‌ها