بیش از 36 هزار تن کالا از گمرکات کردستان وارد کشور شد


بیش از 36 هزار تن کالا از گمرکات کردستان وارد کشور شد

سنندج- ایرنا- ناظر گمرکات استان کردستان گفت: 36 هزار و 825 تن کالا از ابتدای امسال تا پایان آذرماه از گمرکات استان وارد کشور شده است.

خلیل حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع کالاهای وارد شده ۲۲ هزار و ۹۳۵ تن ثبت سفارش استان و ۱۳ هزار و ۸۹۰ تن هم مربوط به واردات بازارچه‌ها بوده است.

وی ارزش دلاری کالای وارد شده از طریق گمرکات استان را بیش از ۹۴ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: میزان کالای وارد شده به کشور در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۷ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات کردستان با بیان اینکه در این مدت یک میلیون و ۵۸۴ هزار و ۹۹۲ تن کالا از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است، گفت: ارزش دلاری این میزان کالای صادر شده در ۹ ماهه امسال ۷۳۵ میلیون و ۶۵۰ هزار دلار بوده است.

حیدری با اشاره به اینکه گمرک باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی استان است، اظهار داشت: بیش از پنج میلیارد و ۳۳۷ میلیون دلار کالا در ۹ ماهه امسال از گمرک باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی استان، ترانزیت شده است.

گمرک باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی استان است که هم ترانزیت داخلی و خارجی مبداء و هم ترانزیت خارجی مقصد در آن انجام می شود.

گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان و سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می کند.

گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات هم فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر