2 شهر کردستان سردترین شهرهای کشور در شبانه روز گذشته بودند


2 شهر کردستان سردترین شهرهای کشور در شبانه روز گذشته بودند

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: شهرهای سقز و بابارشانی بیجار در شبانه روز گذشته با دمای منفی 28 و منفی 30 درجه سانتی گراد سردترین شهرهای کشور بودند.

علی پناهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شبانه روز گذشته حداقل دمای شهرهای مریوان و سنندج ۲۵-، دهگلان و دیواندره ۲۴-، کامیاران ۲۰-، سروآباد ۱۹-، زرینه ۱۷-، بیجار ۱۴-، بانه ۱۳- و قروه ۱۲- درجه سانتی گراد بود.

وی با اشاره به اینکه شهر سروآباد با حداکثر دمای سه درجه سانتی گراد گرم‌ترین دمای استان را داشت افزود: دمای شهر سنندج مرکز استان نیز در شبانه روز گذشته در بیشترین حالت به منفی ۶ درجه سانتی گراد رسید.

او اضافه کرد: از اواخر وقت امروز چهارشنبه یک سامانه بارشی دیگر وارد استان می شود که تا اواخر وقت پنج شنبه در کردستان فعال است و سبب بارش برف و کولاک بویژه در مناطق غربی می شود.

پناهی افزود: به دنبال این سامانه بارشی ۲۰ تا ۳۰ میلی متر بارندگی برای شهرهای بانه، مریوان، سقز، سروآباد، کامیاران و سنندج پیش بینی می شود و شهرهای شرقی استان بارش های کمتری خواهند داشت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه به همراه این سامانه بارشی پدیده وزش باد را نیز در استان داریم، بارش برف و کولاک و یخبندان در سطح معابر و راه‌های استان ممکن است موجب اختلال در تردد شود که نیاز است شهروندان در این مورد توصیه‌های ایمنی را رعایت کنند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان یادآور شد: فردا از سردی هوای استان کاسته می شود و انتظار داریم به صورت میانگین تا ۱۰ درجه سانتی گراد دما افزایش یابد اما دوباره از روز جمعه و شنبه هفته آینده هوا سردتر می شود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش