بارش های دی ماه خشکسالی را تا 8 درصد تعدیل کرد


بارش های دی ماه خشکسالی را تا 8 درصد تعدیل کرد

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بارش های یک ماه اخیر وضعیت خشکسالی و کم بارشی را تا 8 درصد نسبت به بلندمدت تعدیل کرد.

سیاوش محمدی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: سامانه بارشی مناسب در دی ماه مناطق مختلف استان اردبیل را دربرگرفته و کم بارشی 9 ماه گذشته به نوعی جبران شده است.

وی با بیان اینکه فصل زمستان بارش های نرمال پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: در حالی که 31 درصد نسبت به بلندمدت و 39 درصد نسبت به سال قبل کاهش بارش در فصل پائیز داشتیم، با ورود به فصل زمستان و در این یک ماه نه تنها وضعیت بهتر شده بلکه کاهش بارش نسبت به بلندمدت 8 درصد و سال قبل نیز 11 درصد تعدیل شده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: سامانه بارشی که در روزهای اخیر استان را فراگرفته همچنان ادامه خواهد داشت و از عصر فردا سامانه بارشی جدید مناطق مختلف استان را تحت تاثیر قرار می دهد که بیشتر متمرکز بر مناطق مرکزی و گرمی و مشگین شهر خواهد بود.

محمدی گفت: هرچند این سامانه زودگذر و ضعیف است اما همراه با کولاک خواهد بود و تا عصر جمعه با افت دما ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در دی ماه تاکنون 44 درصد افزایش بارش در ایستگاه های استان به ثبت رسیده و ما با وجود پایداری شرایط خشکسالی در برخی از مناطق امیدواریم در دو ماه باقی مانده زمستان از حجم نگرانی ها در مورد کم آبی کاسته شده و بهبود وضعیت بارش ها را شاهد باشیم.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در مورد یخبندان و وضعیت جوی متفاوت آب و هوایی در استان بیان کرد: امروز کمینه دمای هوای فرودگاه اردبیل به 23 درجه زیر صفر و در اردبیل به 17 درجه زیر صفر رسید به طوری که ما هیچ شهر بالای صفر درجه در اردبیل نداشتیم.

محمدی در پایان از هموطنان خواست در این روزهای سرد بارشی در کنار پرهیز از سفرهای غیرضرور از صعودهای کوهستانی اجتناب کرده و در این اوضاع یخبندان در مصرف حامل های انرژی توجه کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟