امدادگران حادثه علم‌کوه به آغوش خانواده بازگشتند


امدادگران حادثه علم‌کوه به آغوش خانواده بازگشتند

نجاتگرانی که برای امدادرسانی به ارتفاعات 4600 متری علم کوه اعزام شده بودند پس از یک هفته، امروز 29 دی 1400، به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای مهدی، ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات گفت: تیم امدادگران گرفتار شده در علم کوه که برای نجات دو کوهنورد عازم ارتفاع ۴۶۰۰ متری شده بودند، صبح امروز توسط بالگرد به منطقه امن منتقل شدند.
رئیس سازمان امداد و نجات در خصوص حادثه برای کوهنوردان در علم کوه گفت: با توجه به اعلام حادثه برای دو کوهنورد در علم کوه، یک تیم کوهنوردی متشکل از امدادگران هلال احمر و کوهنوردان فدراسیون کوهنوردی به ارتفاع ۴۶۰۰ متری علم کوه اعزام شدند.
وی افزود: متاسفانه به علت شرایط سخت جوی هر دو کوهنورد جان خود را از دست دادند و به علت شرایط نامساعد جوی امکان اعزام بالگرد به ارتفاعات نیز در هفته گذشته ممکن نبود.
رئیس سازمان امداد ونجات خاطرنشان کرد: تیم امداد هوایی جمعیت هلال احمر امروز موفق شد تا امدادگران اعزامی را نجات دهد، اما شرایط برای انتقال پیکر‌های کوهنوردان فراهم نبود که پس از پایدار شدن شرایط جوی، پیکر این عزیزان نیز منتقل خواهد شد.
ولی پور گفت: با حضور مسئولان سازمان امدادونجات، فدراسیون کوهنوردی و سرپرست فنی عملیات، اعضای تیم اعزامی به علم کوه که در شرایط سخت، عملیات را انجام دادند به آغوش خانواده بازگشته و مورد استقبال خانواده دو کوهنورد جان باخته در این حادثه قرار گرفتند.
وی تاکید کرد: همچنین برای انتقال پیکر‌ها برنامه ریزی شد تا برای تشریح محل قرارگیری پیکر‌ها و روش‌های دسترسی و انتقال آن‌ها در ایمن‌ترین مکان ممکن اقدامات لازم انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو