مربی تیم ملی فوتبال زنان: هر سه بازی جام ملت‌ها حکم فینال دارد


مربی تیم ملی فوتبال زنان: هر سه بازی جام ملت‌ها حکم فینال دارد

تهران- ایرنا- مربی تیم ملی فوتبال زنان گفت: هر سه بازی جام ملت‌های آسیا برای ما حکم فینال دارد و با تمام توانمان برابر تیم‌ها بازی خواهیم کرد تا از گروه صعود کنیم.

به گزارش ایرنا، سمیه شهبازی در گفت‌وگویی، اظهار داشت: با توجه به تمریناتی که در این ۲ روز انجام دادیم، خوشبختانه از لحاظ روحی بازیکنان نشان دادند که به آمادگی نسبی رسیده و می‌خواهند در هر بازی با امتیاز از زمین مسابقه بیرون بیایند.

وی اضافه کرد: بعد از صعود به جام ملت‌های آسیا، اردوهای آماده‌سازی تیم را به‌طور مستمر در حین برگزاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان برگزار کردیم و در آخرین اردوی آماده‌سازی که به مدت ۱۰ روز در کیش برگزار شد، به مرور تمرینات تاکتیکی و تکنیکی پرداختیم تا بچه‌ها به هماهنگی های لازم برسند.

مربی تیم ملی فوتبال زنان افزود: روحیه و انگیزه بازیکنان بعد از صعود به جام ملت‌ها خیلی خوب است و پس از مشخص شدن گروه بندی این مسابقات بازیکنان یکدل و مصمم‌تر شدند.

وی در ادامه درباره بازی برابر هند عنوان کرد: دیدار برابر هند نخستین بازی ما در این مسابقات است که از شرایط میزبانی استفاده می‌کند و پیش از آغاز رقابت‌ها یک تورنمنت خیلی خوب را پشت سر گذاشته است.

شهبازی یادآور شد: شناخت کاملی از این تیم داریم. فیلم بازی آنها را دیدیم و برای بازیکنان آنالیز کردیم. با توجه به اینکه برابر میزبان بازی می‌کنیم و مطمئنا این تیم هم برای پیروزی به میدان خواهد آمد، اگر بازیکنان تمام نکاتی را که در تمرینات انجام داده‌اند، در زمین مسابقه به اجرا بگذارند، می‌توانیم امتیاز بازی را بدست بیاوریم.

وی خاطرنشان کرد: برای هر مسابقه برنامه خاصی داریم. دیدار دوم ما برابر چین و روی کاغذ سخت ترین بازی ما مقابل این تیم است. هرچند معتقدم هر سه بازی برای ما حکم فینال را دارد. تیم ملی فوتبال زنان چندین بار برابر چین تایپه به میدان رفته که متاسفانه همیشه بازی برابر این تیم را واگذار کرده است.

مربی تیم ملی فوتبال زنان ادامه داد: برای هر سه بازی با صد در صد توان به میدان می‌رویم بتوانیم از گروه خود صعود کنیم و باعث سربلندی کشورمان شویم.

وی گفت: مسیر مناسبی پیش روی فوتبال زنان ایران باز شده است. هدف اصلی این است که فوتبال زنان برنامه داشته باشد که خوشبختانه این اتفاق افتاده است. صرف نظر از نتیجه ها ما در دفاع و حمله دیگر مانند گذشته نیستم و با برنامه همه کارها را انجام می‌دهیم.

جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا از ۳۰ دی تا ۱۷ بهمن با حضور ۱۲ تیم به میزبانی هند برگزار می‌شود. ایران که برای نخستین بار سهمیه حضور در این مسابقات را به دست آورده، در گروه اول با هند، چین و چین تایپه هم‌گروه است.

برنامه مسابقات تیم ملی زنان ایران در مرحله گروهی به وقت تهران

پنجشنبه ۳۰ دی ساعت ۱۷:۳۰، ایران - هند

یکشنبه ۳ بهمن ساعت ۱۳:۳۰، ایران - چین

چهارشنبه ۶ بهمن ساعت ۱۷:۳۰، ایران - چین تایپه

مرحله نخست مسابقات در سه گروه چهار تیمی برگزار می‌شود.

گروه اول: هند، چین، چین تایپه و ایران

گروه دوم: استرالیا، تایلند، فیلیپین، اندونزی

گروه سوم: ژاپن، کره جنوبی، ویتنام، میانمار

جام ملت‌های فوتبال آسیا در شرایطی برگزار می‌شود که تعداد تیم‌ها از هشت به ۱۲ تیم افزایش پیدا کرده است. مسابقات در سه گروه چهار تیمی برگزار می‌شود و ۲ تیم نخست هر گروه به همراه ۲ تا از سه تیم برتر سوم به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا می‌کنند.

از قاره آسیا به جز استرالیای میزبان، پنج تیم به صورت مستقیم راهی جام جهانی خواهند شد و ۲ تیم هم راهی پلی‌آف بین‌المللی می‌شوند. همین مساله باعث شده تا چهار تیم راه پیدا کننده به مرحله نیمه‌نهایی مجوز حضور در مسابقات را به دست بیاورند و از بین تیم‌های شکست خورده در یک چهارم نهایی نیز حداقل یک تیم راهی بزرگترین رویداد فوتبالی جهان خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ علیراد قسمت