بیش از 170 تارنمای تبلیغ تقلب امتحانات در فضای مجازی احصاء شد


بیش از 170 تارنمای تبلیغ تقلب امتحانات در فضای مجازی احصاء شد

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور با اشاره به دستگیری عاملان تبلیغ تقلب امتحانات نهایی در فضای مجازی گفت: بیش از 170 تارنما مجرمانه در این خصوص احصاء شد و بیش از 14 فقره نیز تحت اقدامات قضائی اعم از دستگیری، احضار و مسدود سازی حساب های مالی متهمان صورت گرفته است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رامین پاشایی در توضیح این خبر اظهار داشت: طرح عملیاتی و رصد پیش دستانه پلیس فتا با همیاری بیش از ۱۲۰ کارگروه ویژه در واحدهای متناظر استانی و شهرستانی علیه هرگونه جریانات در حوزه تبلیغات دسیسه و تقلب در امتحانات نهایی دانش آموزان و دانشجویان در حال پیگیری بوده و اقدام قضائی علیه مرتکبان که در فضای مجازی مترصد کلاهبرداری از متقاضیان و اعمال مجرمانه خود هستند در حال اجرا است.

وی ادامه داد: بر اساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۱۷۰ تارنما مجرمانه در این خصوص احصاء شد و بیش از ۱۴ فقره نیز تحت اقدامات قضائی اعم از دستگیری، احضار و مسدود سازی حساب های مالی متهمان صورت گرفته و با همکاری ویژه وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رسیدگی با این گونه تخلفات در جریان است.

سرهنگ پاشایی افزود: با تجزیه و تحلیل پرونده های قضائی ادوار گذشته مشخص است مجرمان سایبری فعال در این حوزه بدون داشتن هرگونه سواد علمی یا دسترسی به سوالات امتحانی، پس از تبلیغات و فریب متقاضیان و دریافت مبالغ مختلف از آنان تحت عنوان ودیعه و سایر موارد، دیگر پاسخگوی متقاضیان نخواهند بود.

وی با بیان اینکه هنگام کشف موارد مجرمانه در این حوزه، اسامی دانش آموزان و دانشجویان متخلف نیز به نهادهای اجرایی دو وزارتخانه یاد شده با هدف اعمال برخوردهای لازم و قانونی اعلام خواهد شد از کلیه دانش آموزان و دانشجویان خواست به هیچ عنوان فریب این گونه تبلیغات را نخورند.

سرهنگ پاشایی تصریح کرد: خانواده ها باید با توجه به اینکه ارتکاب این اعمال مجرمانه و متخلفانه که بعضا از سوی فرزندان آنها به صورت مخفیانه صورت می گیرد ضمن راهنمایی فرزندان خود، نظارت مستمر و دائمی را بر نحوه فعالیت های تحصیلی و امتحانات آنان داشته باشند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا به عموم مردم توصیه کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک می توانند موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به جهت برخورد قانونی با متخلفان و مجرمان منعکس کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی