طاهریان: آنچه در ورزش زنان صورت گرفته، حاصل تلاش همه بوده/ صالحی امیری: زنان جلوه‌ای از غرور و عزت ملی ما هستند/ خسروی وفا: از تمام چهره‌هایی که مظلومانه کار کردند، باید تقدیر شود


طاهریان: آنچه در ورزش زنان صورت گرفته، حاصل تلاش همه بوده/ صالحی امیری: زنان جلوه‌ای از غرور و عزت ملی ما هستند/ خسروی وفا: از تمام چهره‌هایی که مظلومانه کار کردند، باید تقدیر شود

مراسم رونمایی از سردیس طاهریان و تجلیل از خدمات وی به ورزش بانوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم رونمایی از سردیس طاهره طاهریان، نایب‌رئیس بانوان کمیته ملی المپیک و تجلیل از خدمات وی به ورزش بانوان ایران، از ساعت ۱۰ امروز (چهارشنبه - ۲۹ دی‌ماه) در سالن استاد میرابوالقاسم فارسی محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

در این مراسم تقدیر و تجلیل، سیدرضا صالحی‌امیری رئیس، کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک، مهدی علی‌نژاد، علی رغبتی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، مهرداد سراجی عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، جمعی از رؤسای فدراسیون‌های ورزشی و هم‌دوره‌های طاهره طاهریان شرکت یافتند.

*صالحی امیری: زنان جلوه‌ای از غرور و عزت ملی ما هستند

سیدرضا صالحی‌امیری در این مراسم ابتدا به قرائت دست‌نوشته‌ای خطاب به ورزش زنان و طاهره طاهریان پرداخت.

وی در ادامه اظهار داشت: نقش ورزش زنان آن‌گونه که باید دیده نشده، امروز افتتاح تالار چهره‌های ماندگار ورزش ایران را اعلام می‌کنیم. نسل جدید باید در سراسر کشور بدانند که اگر مسیر این اسوه‌ها را دنبال کنند، به مقصد می‌رسند. امروز متعلق به زنان ایران‌زمین و تاثیرگذاران در ورزش قهرمانی بانوان ماست. طاهریان به نمایندگی از ورزش زنان این‌جاست و بانوان جلوه‌ای از غرور و عزت ملی ما هستند. قهرمانان و دختران ما که امروز در سکوها می‌درخشند، بدانند انسان‌های زیادی مشقت‌های زیادی خوردند تا این موفقیت‌ها کسب شود. این مسیر را تداوم خواهیم داد و با تقدیر از امثال آقای هاشمی‌طبا و مرحوم اکبر ترکان به سرمنزل مقصود می‌رسانیم.

صالحی امیری افزود: بدترین اخلاق مدیریتی یعنی این که خدمات قبلی‌ها را خراب کنیم و زحمات‌شان را به نام خودمان مصادره کنیم. مدیران فعلی بدانند که هر چه اکنون دارند، از مدیران پیشین بوده و تقدیر از خدمات مدیران پیشین باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

*خسروی وفا: از تمام چهره‌هایی که مظلومانه کار کردند، باید تقدیر شود

محمود خسروی‌وفا هم در این نشست عنوان داشت: صالحی‌امیری ورزش را از دریچه‌های دیگری هم به جامعه نشان داده. کسی به دیدن ورزش از‌ نگاه تاریخ شفاهی، موزه و چهره‌های ماندگار توجهی نداشت. نسل جدید باید تاریخچه ورزش مملکت را نگاه کند، زحمات زیادی برای این مهم کشیده شده. در گذشته توجه به ورزش زنان به حساب نمی‌آمد؛ چرا که خانواده‌ها و جامعه هم این امر را نمی‌پذیرفتند. از طاهریان می‌توان به‌عنوان یک نماد از تیمی که برای توسعه ورزش بانوان جنگیدند، نام برد. از تمام چهره‌هایی که مظلومانه کار کردند، باید تقدیر شود؛ چرا که آن‌ها از زندگی‌شان گذشتند.

*طاهریان: آنچه در ورزش زنان صورت گرفته حاصل تلاش همه بوده

طاهره طاهریان نایب رییس بانوان کمیته ملی المپیک در مراسم رونمایی از تندیس خود که امروز برگزار شد، ضمن تشکر از صالحی امیری که برگزارکننده این مراسم بود و دیگر مدیران حاضر در مراسم گفت: از ریاست کمیته به دلیل خلق نونگری در کمیته تشکر می کنم و همچنین تشکر ویژه ای دارم از آقای خسرو وفا به دلیل همراهی و رعایت عدالت جنسیتی در ورزش معلولان.

وی با بیان اینکه نمی خواهم امروز در مورد عملکرد کمیته صحبت کنم چون اصلا ضرورتی ندارد، خاطرنشان کرد: اما باید تاکید کنم که راه اندازی موزه ملی ورزش، توجه به تاریخ شفاهی و تشکیل و فعال کردن کمیسیون ها از دستاوردهای مهم کمیته بوده است.

طاهریان با اشاره برگزاری مراسم امروز تاکید کرد: باید بگویم آنچه در ورزش زنان بعد از انقلاب صورت گرفته حاصل تلاش همه بانوان بوده و البته همراهی مرحوم هاشمی رفسنجانی، خانم فائزه هاشمی و مدیران کل ورزش همه استان ها و شهرستان ها که در توسعه ورزش بانوان تاثیرگذار بوده است. در این میان بنده به عنوان خدمتگزار فعالیت کرده ام.

وی تصریح کرد: من به عنوان عضوی کوچک در ورزش بانوان فعالیت کرده، به همین دلیل برای این مراسم و اینکه اولین مدیر زن برای برگزاری آن باشم، مقاومت زیادی کردم. امیدوارم این روند در مورد دیگر مدیران زن هم ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟