شرایط جوی برای دریانوردان و کشاورزان بوشهری مناسب نیست


شرایط جوی برای دریانوردان و کشاورزان بوشهری مناسب نیست

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: خلیج فارس از بعدازظهر فردا تا پایان جمعه مواج خواهد بود و با توجه به کاهش دما خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی این استان را تهدید می‌کند.

فرج‌الله شکوهی‌پور اظهار کرد: بررسی و تحلیل نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از اواخر روز پنجشنبه روند کاهش دما در استان بوشهر شدت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود که از پنجشنبه‌شب تا اوایل روز یکشنبه ضمن وزش باد سرد به‌نسبت شدید در برخی ساعات، دمای هوا در برخی نقاط نیمه شرقی استان و نقاط غیر ساحلی به شدت کاهش و به آستانه صفر درجه سلسیوس برسد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: در این مدت دمای سطح خاک نیز صفر درجه سلسیوس و کمتر از آن (منفی) پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور از سرمازدگی و یخ‌زدگی و خسارت به محصولات کشاورزی و افزایش مصرف حامل‌های انرژی خبر داد و بیان کرد: مناطق شرقی و مناطق غیر ساحلی استان بوشهر بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود که تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سرمازدگی و یخ‌زدگی در محصولات کشاورزی اندیشیده شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با تاکید بر لزوم کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها تصریح کرد: تمهیدات لازم برای صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی با توجه به سرمای شبانه به کار گرفته شود.

شکوهی‌پور عنوان کرد: همچنین به سبب وزش باد شدید تا بسیار شدید بیشتر شمال غربی خلیج فارس و سواحل و فراساحل استان بوشهر مواج و طوفانی است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود طی این مدت در ساعاتی سرعت وزش باد روی خلیج فارس به‌ویژه مناطق مرکزی خلیج فارس به بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از سه متر افزایش یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: از اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خسارت به تاسیسات و سازه‌های دریایی و ساحلی، خطر غرق شدن شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و پاره شدن تورهای صیادی خبر داد.

شکوهی‌پور تاکید کرد: خطر غرق شدن شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی و خسارت به تاسیسات و سازه‌های دریایی و ساحلی وجود دارد. بنابراین باید ترددهای دریایی و صیادی شناورهای سبک و نیمه سنگین لغو و درباره فعالیت‌های دریایی و ساحلی محدودیت اعمال شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟