اقتصاد هنر در استان بوشهر جدی گرفته شود


اقتصاد هنر در استان بوشهر جدی گرفته شود

رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: هنر و فرهنگ زنجیر به هم پیوسته هستند و اگر استان بخواهد رشد کند باید اقتصاد هنر را در بوشهر جدی بگیریم.

امید پارسایی‌فر ضمن تشریح فعالیت زیر ساخت‌های عمرانی و فرهنگی در چند سال اخیر در حوزه هنری خاطر نشان کرد: هنر و فرهنگ زنجیر بهم پیوسته است و اگر بخواهد استان رشد کند باید اقتصاد هنر را در بوشهر جدی بگیریم.

وی با مثال زدن نمونه موفق مازندران، کرمانشاه، مشهد در زمینه ساخت سریال برای معرفی استان‌های خود، خاطر نشان کرد: باید سالیانه یک پروژه مهم هنری برای استان تعریف شود نمونه آن در استان‌های مازندران «سریال پایتخت »کرمانشاه «نون خ »مشهد مقدس با ساخت سریال نوروزی توانستند بخش مهمی از ظرفیت‌های گردشگری خود بهبود ببخشند.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر خاطرنشان کرد: با وجود نیروگاه اتمی، پتروشیمی‌های متعدد و لقب پایتخت انرژی این انتظار داریم که مسئولیت‌های اجتماعی این سازمان‌ها تجمیع و تحت نظارت یک شورا با حضور استاندار، نماینده مجلس، سایر مدیران ارشد بتوانیم پروژه‌های هنری کلان برای تصویر بهتر و جذابتر در همه ابعاد جامعه از استان بوشهر در سطح ملی شاهد باشیم.

پارسایی‌فر یادآور شد: برگزاری رویداد فرهنگی و هنری هزینه بردار است و ما باید پاسخگوی معیشتی هنرمندان باشیم، اگر مقوله فرهنگ و هنر به صورت جدی تصمیم‌گیری نشود زنگ خطر برای حوزه‌های متعدد در جامعه‌زده خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر، در پایان جلسه از خانم « زهرا تعجب »همسر شهید و از شاعران فعال حوزه هنری بوشهر با حضور نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم و کارکنان و هنرمندان حوزه هنری تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا