جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی در تالاب کجی نمکزار نهبندان برگزار می شود


 جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی در تالاب کجی نمکزار نهبندان برگزار می شود

بیکی گفت: سومین جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی در تالاب کجی نمکزار نهبندان بعد از ماه رمضان سال آینده برگزار می شود.

«مجید بیکی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند از برگزاری جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی در تالاب کجی نمکزار نهبندان خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره هر سال با حضور هنرمندانی از سراسر کشور در دو مرحله‌ برگزار می شود.

فرماندار نهبندان با بیان یانکه این جشنواره شامل انتخاب اولیه براساس تصاویر ارسالی و انتخاب نهایی براساس اجرای زنده در محل تالاب برگزار می شود، افزود: جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی از رویدادهای مهم استان خراسان جنوبی است که گام مهمی در بهبود اقتصادی شهرستان نهبندان است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه ۹۰ درصد پهنه این تالاب بر اثر بارش‌های اخیر منطقه و جاری شدن رودخانه‌ها، آبگیری شده است، افزود: وسعت زیر آب تالاب کجی نهبندان پنج هزار هکتار است که خشکسالی‌های ۲۰ ساله اخیر و به‌ویژه خشکسالی بحرانی سال آبی گذشته وسعت آبگیری تالاب را به ۷۰۰ هکتار کاهش داد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۲ هزار هکتار وسعت تالاب آبگیری شده است لذا جشنواره مجسمه‌های نمکی با هدف توسعه مجسمه سازی و هنر محیطی معاصر ایران از طریق فراهم کردن شرایط بروز و شکوفایی آفرینش‌های هنری برگزار می‌شود.

فرماندار نهبندان ادامه داد: این جشنواره در سال آینده با توجه به بهتر شدن شرایط کرونایی و آبگیری مطلوب تالاب بعد از ماه رمضان جشنواره برگزار می شود.

فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه تا قبل از محدودیت های کرونایی ۱۲ هزار نفر از تالاب کجی نمکزار نهبندان بازدید می کردند، گفت: تالاب کجی نمکزار یک پدیده منحصر به فرد در شرق کشور است که ۲۲ هزار هکتار وسعت دارد.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


افزایش نگرانی ها در آمریکا و اروپا نسبت به پیشروی احتمالی نیروهای مسلح روسیه