خریداری 100 لیتر بر ثانیه پساب برای تامین آب شهرک صنعتی شهرکرد 2


خریداری 100 لیتر بر ثانیه پساب برای تامین آب شهرک صنعتی شهرکرد 2

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به معضل کم‌آبی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرکرد، گفت : 100 لیتر بر ثانیه از پساب تصفیه‌خانه‌ شهرکرد به‌منظور تامین آب پایدار در شهرک صنعتی شهرکرد 2 خریداری و برای خرید این میزان پساب، 120 میلیارد ریال پرداخت شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری، حمیدرضا فلاح با بیان اینکه بهره‌گیری از پساب تصفیه‌خانه‌ها یکی از سیاست‌های کلان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در راستای حفظ نظام محیط زیست، تامین آب پایدار و صیانت از منابع آب زیرزمینی است، اظهار کرد: به‌همین منظور مقرر شد در سالجاری، حجمی معادل ۲۰۰ لیتر بر ثانیه از پساب تصفیه‌خانه‌ها برای تامین آب شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اختصاص یابد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری افزود: باتوجه به معضل کم‌آبی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان و لزوم تامین آب پایدار برای بهره‌برداری از شهرک صنعتی شهرکرد ۲، پس از مذاکرات متعدد در سطوح ملی و انعقاد موافقت‌نامه با شرکت آب و فاضلاب استان، ۱۰۰ لیتر بر ثانیه از انشعاب پساب تصفیه‌خانه‌ فاضلاب شهر شهرکرد (مستقر در بهرام‌آباد) جهت مصارف صنعتی خریداری شد که این میزان ۵۰ درصد از تخصیص کل کشور در سالجاری محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس موافقت‌نامه‌ منعقده با شرکت آب و فاضلاب استان، شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری می‌تواند به مدت قریب به ۲۷ سال ( با احتساب زمان انجام پروژه) از پساب تصفیه‌خانه‌ شهرکرد در راستای مصارف صنعتی استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه بهای هر مترمکعب پساب ۲۸ هزار ریال است‌، یادآور شد: برای خرید ۱۰۰ لیتر بر ثانیه انشعاب پساب تصفیه‌خانه‌ شهرکرد، ۱۲۰ میلیارد ریال پرداخت شد، برای انتقال پساب، علاوه بر ایستگاه پمپاژ یک‌مرحله‌ای، خطی به طول ۱۱ کیلومتر نیز از محل تصفیه‌خانه‌ شهر شهرکرد (بهرام‌آباد) تا شهرک صنعتی شهرکرد احداث می‌شود و در مجموع برای انتقال و تصفیه‌ مجدد پساب، ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

فلاح در پایان بیان کرد: باتوجه به میزان مصرف، بخشی از پساب خریداری‌شده به‌صورت خام تحویل واحدهای فلزی، کانی‌های غیرفلزی و شیمیایی می‌شود و بخش دیگر نیز جهت مابقی مصارف شهرک صنعتی، تصفیه‌ ثانویه شده و تحویل سایر واحدهای هدف می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !