دومین دوره جایزه ادبی «روایت» فراخوان داد


دومین دوره جایزه ادبی «روایت» فراخوان داد

دبیر جایزه ادبی «روایت» از انتشار فراخوان دومین دوره این جایزه ادبی توسط انجمن ادبیات داستانی روایت خبر داد.

حسین عباس‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری جایزه ادبی روایت، اظهار کرد: داستان کوتاه این روزها در جهان بسیار پرطرفدار است و به نوعی حاصل دنیای مدرن است که مخاطب حوصله مطالعه داستان‌های طولانی را ندارد و به دنبال مطالعه داستان‌هایی در حجم کم است.

وی ادامه داد: با این حال تاکنون در ایران رمان در جشنواره‌ها و جایزه‌های ادبی بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت و به داستان‌های کوتاه توجه زیادی نمی‌شد، لذا این جایزه ادبی با هدف حمایت و ایجاد رقابت میان نویسندگان مجموعه داستان‌های کوتاه در سال ۱۳۹۸ شکل گرفت.

عباس‌زاده تصریح کرد: بر این اساس نخستین دوره جایزه ادبی روایت در سال ۱۳۹۹ با داوری مجموعه داستان‌های کوتاهی که نخستین بار در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ منتشر شده بودند برگزار شد و در پایان سه مجموعه داستان کوتاه برتر معرفی و از دو اثر تقدیر شد.

دبیر جایزه ادبی روایت با اشاره به برگزاری دومین دوره این جایزه ادبی، خاطرنشان کرد: با استفاده از تجربیات برگزاری دوره نخست این جایزه و با هدف ایجاد انگیزه جهت تألیف و انتشار مجموعه‌های داستان کوتاه در سطح کشور و نیز معرفی این مجموعه‌ها به مخاطبان کتاب‌خوان فارسی‌زبان، فراخوان دومین دوره جایزه ادبی روایت توسط انجمن ادبیات داستانی روایت منتشر شده است.

وی بیان کرد: نویسندگان، پدیدآورندگان و ناشران می‌توانند با ارسال آثار خود در قالب مجموعه داستان‌ کوتاه در این جایزه ادبی شرکت کنند. این جایزه محدودیت جغرافیایی و ملیتی ندارد و تمام پارسی‌زبانان از سراسر دنیا می‌توانند در آن شرکت نمایند.

عباس‌زاده با بیان اینکه کتاب‌های ارسالی باید برای نخستین‌بار در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ منتشر شده باشند و در جشنواره‌ دیگری مقامی کسب نکرده باشند، اضافه کرد: نویسندگان و ناشران می‌توانند یک نسخه از آثار خود را تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۰ به دبیرخانه جایزه ادبی روایت به کدپستی: ۹۱۸۷۹۶۳۴۷۹ ارسال کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی پایگاه الکترونیکی www.revayatedastan.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!