ادبیات داستانی دفاع مقدس در خوزستان مهجور مانده است


ادبیات داستانی دفاع مقدس در خوزستان مهجور مانده است

نویسنده و کارگردانی تئاتر خوزستانی گفت: به رغم وجود سازمان‌ها و نهادهای مدعی هنر انقلابی و دفاع مقدس در خوزستان متاسفانه شاهد رکود جریان ادبیات داستانی دفاع مقدس و پایداری هستیم.

مصطفی بوعذار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جریان تاثیرگذار ادبیات داستانی دفاع مقدس خاطرنشان کرد: موضوع جنگ سرشار از بروز و ظهور اتفاقات ناگفته جنگ است و ظرفیت خوبی برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس از دریچه داستان‌نویسی است.

وی با بیان این که شیوه‌های نوین نگارش داستان‌نویسی در ادبیات مدرن و پیشرو ابزاری مهم برای جذب مخاطب به ویژه نسل جوان است یادآوری کرد: در سال‌های اخیر با وجود محفل‌های ادبی داستان‌نویسی و کارگاه‌های مستمر شاهد پرورش نسل جوانی بودیم که در جشنواره‌ها و رویدادهای ادبی خوش می‌درخشیدند و برای خوزستان افتخارآفرینی می‌کردند.

بوعذار تصریح کرد: به دلیل نبود حمایت جدی، انجمن‌های تخصصی ادبیات داستانی دفاع مقدس و کارگاه‌های داستان‌نویسان جوان که به همت برخی پیشکسوتان دایر می‌شدند رو به تعطیلی رفتند و هیچ مدیر و متولی پاسخگوی این رکود نسبی در سطح ادبیات خوزستان نیست.

دبیر جشنواره شعر و داستان خوزخندان بیان کرد: متاسفانه مجالی برای کشف استعدادهای جوان فراهم نیست و معلوم نیست کسی که علاقه‌مند به حوزه داستان‌نویسی است باید به کجا مراجعه کند؟

به باور بوعذار: نقش نهادهای موازی و بدون هیچ خروجی در این اوضاع آشفته کاملا مشهود است و ما عملا از سوی مدیران فقط شعار حمایت از هنر انقلابی را می‌شنویم.

او نقش ماندگار زنده‌یاد عبدالرضا حیاتی (هنرمند و نویسنده فقید خوزستانی) را در هدایت جوانان داستان‌نویس مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: هنوز افرادی همچون استاد عبدالصاحب رومزی‌پور و استاد زهرتی داریم که با تمام وجود و خلوص برای رشد ادبیات داستانی دفاع مقدس تلاش می‌کنند و باید از حضور و اندیشه این افراد بهره برد.

این فعال فرهنگی و هنری یادآور شد: مبنای رشد ادبیات دفاع مقدس فقط انتشار کتاب نیست بلکه کشف استعدادهای جوان و تجربه‌نگاری پیشکسوتان برای برداشتن گام‌های بزرگ در سطح بین‌المللی است‌.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!