اما و اگرهای حراج پایان فصل


اما و اگرهای حراج پایان فصل

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در رابطه با قانون حراج و فروش‌ فوق‌العاده توضیح داد.

اسماعیل مسلمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به قانون حراج و فروش فوق‌العاده در قانون صنفی، اظهار کرد: بر اساس ماده ۸۴ قانون نظام صنفی، حراج به عرضه کالا جهت فروش به قیمت پایین‌تر از قیمت خرید یا تمام‌شده و نازل‌تر از قیمت متعارف و تعادلی بازار، مربوط به پایان فصل مصرف، توسعه اولیه فروش کالا، تغییر شغل و تعطیلی واحد صنفی که در مدت معین در واحدهای صنفی، تحت شرایط و ضوابط این آیین‌نامه اتفاق می‌افتد، گفته می‌شود.

وی در تعریف فروش‌فوق‌العاده، افزود: به عرضه کالا جهت فروش به قیمت حداقل ۱۰ یا ۱۵ درصد پایین‌تر از قیمت متعارف و تعادلی بازار یا به عبارتی کاهش حاشیه سود عرضه‌کننده که در مدت معین در واحدهای صنفی تحت شرایط و ضوابط این آیین‌نامه انجام می‌گیرد، اطلاق می‌شود.

این مسئول ادامه داد: هر واحد صنفی که بخواهد کالا، مصنوعات یا فرآورده‌های خود را حراج و یا به صورت فروش فوق‌العاده عرضه کند، موظف است علاوه‌بر کسب مجوز از اتحادیه صنف مربوط و در صورت عدم وجود اتحادیه از مجمع امور صنفی ذیربط، تابلویی شامل نرخ اولیه، میزان تخفیف و مدت حراج یا فروش فوق‌العاده و قیمت کالا پس از کسر تخفیف را در مغازه خود به طوری که در معرض دید همگان باشد، نصب کند.

مسلمی تصریح کرد: در صورتی که واحد صنفی بدون دریافت مجوز از اتحادیه و درصورت نبود اتحادیه از مجمع امور صنفی ذی‌ربط اقدام به حراج و یا فروش فوق‌العاده کند، مرتکب تخلف صنفی شده و طبق قانون و مقررات نظام صنفی با وی برخورد می‌شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: واحد صنفی مکلف است در مقابل عرضه کالاهای مورد حراج و یا فروش فوق‌العاده، فاکتور فروش و یا رسید و فیش صندوق صادر و به مشتری ارائه شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!