48 ساعت مهم برای استان سیستان و بلوچستان/ واکنش مدرس خیابانی به باز شدن آب هیرمند به سمت هامون


48 ساعت مهم برای استان سیستان و بلوچستان/ واکنش مدرس خیابانی به باز شدن آب هیرمند به سمت هامون

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به سرازیر شدن آب هیرمند به سمت هامون گفت: آن چه با طرف افغانستانی توافق شده این است که این جریان ادامه پیدا خواهد کرد تا حقابه ایران تامین شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از صدا وسیما، علیرضا شهرکی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان : با توجه به گزارشی که تا این لحظه داریم ۲ دریچه بند کمال‌خان باز و آب به سمت مرزهای کشورمان جاری شده است .

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت : این مهم برای ۴۸ ساعت آینده وضعیت را متفاوت خواهد کرد و ورودی آب را خواهیم دید.

شهرکی با بیان اینکه هفته گذشته تیم‌ های فنی دستگاه‌ های متولی مسیرهای ورود آب هیرمند به سیستان را بررسی کردند گفت: دغدغه خاصی برای ورود حجم آب پیش‌بینی شده به کشور بعد از باز شدن دریچه‌ های بند کمال‌ خان نداریم.

علیرضا شهرکی افزود : با توجه به وضعیتی که در بارندگی‌ های اخیر و در سامانه بارشی قبلی اتفاق افتاده، بحث لایه‌روبی مسیل‌ها و کانال‌ های آب را در منطقه سیستان انجام شده است.

وی تاکید کرد : احتمال بارندگی جدید در حوزه کشور افغانستان حساسیت کار را بالا برده بود.

وی افزود: امیدواریم با مدیریت این آب، سهم خوبی را برای ذخیره‌ سازی، کشاورزی و محیط زیست داشته باشیم.

مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان هم گفت: آن چه با طرف افغانستانی توافق شده این است که این جریان ادامه پیدا خواهد کرد تا حقابه ایران تامین شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا